Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- اظهارات شتاب زده و اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا در مورد ملت ایران موجی از اعتراض ها را در داخل و خارج از کشور نسبت به این ادبیات سخیف و نامناسب به دنبال داشته به طوریکه برخی ها معتقدند رئیس جمهوری آمریکا با این مواضع، خود و ایالات متحده را به طرف انزوا می کشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جامعه دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در ادامه واکنش ها به اظهارات نسنجیده ترامپ، 2 تجمع اعتراضی در دانشگاه های رازی و آزاد اسلامی برگزار کردند و اتهامات به ملت ایران و تحریف تاریخ و جغرافیای این منطقه را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایالات متحده آمریکا در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی به کرات و به شیوه های مختلف بر سر پیشرفت اهداف و آرمان های انقلاب و توسعه و آبادانی ایران اسلامی مانع ایجاد کرد و ثمره ایجاد این موانع تنها نفرت ملت های آزادی خواه از این کشور و رفتن به سمت گوشه گیری و انزوا است که این بار ترامپ با اظهارات نسنجیده خود مسیر ین انزوا را شتاب بخشیده است.
دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با محکومیت این اظهارات توهین آمیز و شتاب زده رئیس جمهوری آمریکا از ترامپ به عنوان فردی که تحت تاثیر جریان های افراطی صهیونیستی نام بردند و معتقدند که ترامپ هم از بُعد شخصیتی و هم سیاسی در جایگاه یک دیپلمات نیست و بیشتر یک ماجراجو است.
یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی در این ارتباط با بیان اینکه آقای ترامپ الفاظی که به کار بردند از یک شخص عامی هم بر نمی آید، گفت: ترامپ به عنوان یک شخص در راس دولت امریکا ادبیات سیاسی ندارد و همچنین از جغرافیای سیاسی دنیا هم بی اطلاع است.
حجه الاسلام غلامرضا ملکوتی، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در 23 بهمن سال 93 مبنی بر اینکه اگر ما در مسأله هسته ای همان خواسته هایی را که دیکته می کنند، قبول کنیم بازهم اینها تحریم ها را بر نمی دارند و به اینها نمی توان اعتماد کرد، گفت: چون اینها با اصل انقلاب مخالف هستند و به تبع به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه نیز بدبین و با آن مخالت می کنند.
او اظهار کرد که ملت ایران هیچ ترس و هراسی از شیطان بزرگ ندارد و با توکل به خداوند سبحان همچنان در مقابله با استکبار و استعمار غربی ها به ویژه آمریکا محکم و استوار می ایستد.

**ملت ایران همچنان در پای ارزش های خود ایستاده است
مسلم شهبازی دیگر دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری کارشکنی های آمریکا در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی، گفت: اظهارات ترامپ موضوع جدیدی نیست و در طول چهار دهه انقلاب اسلامی چنین مواضع خصمانه آمریکا برای ملت ایران قدیمی شده است.
وی اظهار کرد: هر اظهارنظر مقامات آمریکایی تنها وحدت، اتحاد و برادری را در میان ملت بزرگ ایران تحکیم می بخشد و این مردم به فرموده رهبر انقلاب هیچ اعتمادی به آمریکا ندارند.
وی گفت: ملت 80 میلیونی ایران همگی پاسدار حفظ ارزش های نظام ، امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند و با هر تفکری حافظ هویت و حاکمیت جغرافیای سرزمینی خود هستند.

**نفرت ملت ایران از آمریکا حاصل اقدامات ترامپ
مسعود محنتی دیگر دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرمانشاه، توهین ترامپ به نهاد مردمی سپاه که از متن مردم ایجاد شده را موجب نفرت ملت ایران از آمریکا و رئیس جمهوری این کشور دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشترین مانع آمریکا در رسیدن به اهداف شوم منطقه ای است و از این رو مورد نفرت آمریکا و محبوب ملت ایران است.
وی اظهار کرد: ترامپ در اظهارات خود جملاتی تکراری و البته با چاشنی گستاخانه بیان کرد که واقعا در حد یک رییس جمهور نبود.
او بی توجهی به خلیج فارس و بکار بردن عنوان جعلی برای آن را از دیگر اظهارات نسنجیده ترامپ دانست و افزود: به کار بردن این واژه نفرت از آمریکا را در بین ملت ایران مضاعف کرد.

**ترامپ تحت تاثیر صهیونیست های افراطی است
مجتبی اهور یکی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد گفت: موضع صریح و فوری خانم موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سخنرانی ترامپ و تاکید مجدد ایشان بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام و مخالفت با مواضع ترامپ، بیانیه فوری و مشترک روسای دولت های انگلیس و آلمان و فرانسه و تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام، عکس العمل های مثبتی بود که بعد از سخنان توهین آمیز ترامپ ما شاهد آن بودیم.
وی اظهار کرد: سخنان ترامپ نشان داد که مصالح و منافع آمریکا را هم در نظر ندارد و به طور کامل تحت تاثیر صهیونیست ها است و به جرات می توان گفت که بعد از جنگ جهانی دوم نخستین بار است که اتحادیه اروپا و انگلستان مواضعی مخالف دولت آمریکا اتخاذ می کنند و این شتابزدگی به طور قطع به زیان آمریکا و شخص ترامپ است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد

سیدمحمد حسینی گفت: با تصویب و تایید نهایی لایحه عفاف و حجاب در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟