Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:11:44 GMT

راه آهن به فرودگاه اراک متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۹۳۱۰۷

راه آهن به فرودگاه اراک متصل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه پروژه حمل و نقل ترکیبی در استان مرکزی اجرا می‌شود گفت: راه آهن اراک به عنوان نخستین راه آهن در کشور به فرودگاه اراک متصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید شارقی پیش از ظهر امروز امروز در حاشیه سومین جلسه شورای حمل و نقل استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع حمل و نقل ترکیبی اظهار داشت: حمل و نقل ترکیبی به معنی ترانزیت یا حمل کالا با استفاده از ترکیبی از وسایل نقلیه از قبیل هواپیما ، قطار و کامیون است و این شیوه حمل کالا را با نام حمل و نقل چندوجهی نیز می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش حمل و نقل یکی از مؤلفه‌های اصلی در تشخیص جوامع رشد یافته از عوامل موثر بر فراوانی نماگرها اقتصاد خرد و کلان کشور محسوب می‌شود و توسعه متوازن بخش حمل و نقل در تمامی شیوه‌ها و بهره‌برداری مناسب از آن به عنوان پیش‌نیاز توسعه بخش‌ها در کل به افزایش امنیت ملی می‌انجامد و زمینه ساز توسعه سیاسی و اجتماعی نیز خواهد شد.

رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی با اشاره به اتصال خط ریلی اراک به فرودگاه گفت: اتصال راه آهن اراک از ایستگاه ملک آباد به فرودگاه اراک از برنامه‌های در دست اقدام این استان در راستای حمل و نقل ترکیبی است.

شارقی عنوان کرد: حمل و نقل ترکیبی یا چندوجهی یکی از مصادیق گسترش زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه خدمات تجارت داخلی، خارجی و ترانزیت بین‌المللی بوده و واسطه‌ای برای داد و ستد صنایع استان است که چرخ تولید را به حرکت درآورده و موجبات توسعه کسب و کار و اقتصاد در استان را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: راه آهن اراک نخستین راه آهن در کشور است که از ایستگاه ملک آباد و به طول 2،200 متر به فرودگاه اراک و در راستای ایجاد بستر مناسب حمل و نقل ترکیبی متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح تسهیل در انتقال مسافر و بار از استان مرکزی و قم به سایر نقاط کشوراست و این طرح سبب کاهش هزینه و زمان مسافران و حمل بار گردیده و میزان استقبال مسافران استان قم برای سفر هوایی از طریق فرودگاه را نیز افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود