Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» نخست‌وزیر سابق منطقه کردستان عراق خواستار تشکیل دولت انتقالی برای گفت‌وگوی جدی با بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق شد.

به نوشته «بغداد پست»، وی که با جدایی از حزب اتحادیه میهنی کردستان، حزب جدید ائتلاف برای دموکراسی و عدالت را تشکیل داده، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اوضاع بحرانی در کرکوک به گردن نیروهای پیشمرگه که داعشی‌ها را شکست داده‌اند، نیست بلکه محصول تلاش‌های فاسدانی است که به دنبال سرپوش گذاشتن بر غارتهای صورت گرفته به اسم کرکوک و کُردها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید به نیروهای پیشمرگه کمک کنیم تا اراده دفاع از وطن و مردم پیروز میدان شود.

برهم صالح که معاون دوم «جلال طالبانی» در حزب اتحادیه میهنی به شمار می‌رفت، تاکید کرد که راهکار فوری این مسئله، تشکیل دولت انتقالی در کردستان برای گفت‌وگوی سازنده با بغداد تا زمان برگزاری انتخاباتی شفاف در منطقه کردستان است.

وی همچنین اغلب طرف‌های مسئول کُرد از جمله «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان را به در انحصار گرفتن قدرت و اقدام علیه مصالح عراق و منطقه کردستان متهم کرد.

«ریبوار کریم محمود» سخنگوی رسمی ائتلاف برای دموکراسی و عدالت با قرائت این بیانیه، گفت که این ائتلاف خواستار توقف تحرکات نظامی در کرکوک و عقب‌نشینی نیروهای امنیتی برای آرام‌سازی اوضاع جاری است. طرف‌های مسئول در این بحران به ویژه دولت فدرال عراق باید مانع هرگونه تعدی به حقوق شهروندان شوند. 

این ائتلاف همچنین خواستار گفت‌وگوی مستقیم نمایندگان مردم کردستان و بغداد شد و اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی و کشورهای همسایه نیز برای برای توقف هرج و مرج ایجاد شده نقشی مثبت ایفا کنند.

انتهای پیام/غ

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • بارزانی وارد تهران شد
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد