Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یادداشت دبیر سرویس اجتماعی ایرنا در موضوع رفع آسیب های اجتماعی،در نخستین جشنواره کشوری رسانه و رفاه اجتماعی که با حضور وزیر رفاه برگزار شد، به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم اختتامیه این جشنواره که امروز سه شنبه 25 مهرماه همزمان با روز جهانی مبارزه با فقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین جمعی از مسئولان برگزار شد، هیات داوران جشنواره، یاداشت علی حبیبی (دبیراجتماعی ایرنا) با عنوان جنس اقتصادی آسیب های اجتماعی را یکی از 5 اثر برگزیده این بخش معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر اجتماعی ایرنا در این یادداشت ضمن اشاره به غیبت دستگاه های بزرگ اقتصادی در رفع آسیب های اجتماعی، راهکارهای عملی و پیشنهادات مختلف در خصوص حل این مشکل ارایه کرد.
در این بخش هیات داوران آثار یاداشت نویس روزنامه توسعه جنوب و گسترش صنعت را از دیگر آثار برتر معرفی کرد.
در این جشنواره که با رویکرد فقر زدایی و شناسایی عوامل ایجاد فقر برگزار شد، آثار در قالب های یادداشت، مقاله، گزارش و مصاحبه پذیرفته و داوری شد.
این جشنواره با هدف ایجاد تعامل موثر میان دانشگاهیان، دانش پژوهان، اصحاب رسانه و کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی، شیوه نوینی برای داوری و بررسی آثار اتخاذ کرد.
آثار ارسال شده به دبیرخانه پس از بررسی های اولیه و راهیابی به بخش داوری که با حضور استادان با سابقه رشته روزنامه نگاری و علوم اجتماعی دانشگاه ها برگزار شد، در نشستی با حضور دانشجویان رشته جامعه شناسی، کارشناسان حوزه های مربوطه و در حضور صاحب اثر هم مورد بررسی و داوری قرار گرفت.
پنج شرکت کننده برتر بخش یادداشت دو روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره با حضور در کارگاه تخصصی جشنواره یاد شده در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به ارائه اثر خود پرداختند و سپس به پرسش های دانشجویان و کارشناسان حاضر علوم اجتماعی پاسخ دادند.
دانشجویان و کارشناسان یاد شده پس از این کارگاه یک اثر از پنج یادداشت راه یافته به مرحله تخصصی را از دیدگاه خود به عنوان اثر برتر معرفی کردند.
40 اثر به مرحله اولیه این جشنواره راه یافت که پس از بررسی و داوری پایانی، 17 اثر در مرحله نهایی برگزیده شد.
به برگزیدگان نهایی داوری جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و گواهی شرکت در جشنواره اهدا شد.
نقد سیاستهای غلط اجرایی در حوزه فقرزدایی، تاثیر بیکاری در افزایش فقر و بزهکاری، نقش فقر در افزایش اعتیاد و تاثیر آن بر خانواده، تاثیر فقر در افزایش آمار طلاق، تاثیر فقر در افزایش حاشیه نشینی، تغییرات اقلیمی و مهاجرت از روستاها به شهرها، تاثیر فقر در زندگی زنان بی سرپرست و بدسرپرست، تاثیر فقر در افزایش آمار کودکان کار، تاثیر فقر در افزایش آمار معلولان هشت محور این جشنواره بوده است.
اجتمام**1933** 1418
خبرنگار: بهروز سلطانیان ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که حسن یزدانی با وجود دعوت به اردوی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد از اردوی بعدی در کمپ تیم‌های ملی حاضر می‌شود، اما همزمان این نابغه جویباری فیلمی روی اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد مصدومیتش کاملا برطرف شده و تمریناتش را به صورت جدی آغاز کرده است.

اما وقتی از علیرضا دبیر در حاشیه مراسم قهرمان ایران در خصوص حسن یزدانی سوال شد، او گفت که روز شنبه با حسن جلسه‌ای دارد و در خصوص برنامه ماه‌های آینده این قهرمان در این جلسه با حضور خودش تصمیم گیری خواهد شد. 

امروز حسن یزدانی طبق وعده‌ای که به دبیر داده بود، به فدراسیون رفت و نشست دو ساعته‌ای را با علیرضا دبیر و محسن کاوه برگزار کرد. 

در این نشست در خصوص برنامه‌های آینده حسن یزدانی بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد او به زودی با حضور در کمپ تیم‌های ملی و زیر نظر کادرفنی تمرینات خود را پیگیری کند و در خرداد ماه نیز به یک تورنمنت بین المللی اعزام شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام