Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات بهسازی مسیر ارتباطی ایلام - مهران برای دسترسی راحت و ایمن زائران به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با جدیت تمام در بخش های مختلف در دست اجرا است.

سیدکمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت جاده ارتباطی ایلام - مهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام محور ارتباطی ایلام - مهران با همکاری دستگاه های اجرایی استان و با تلاش شبانه روزی پیمانکاران با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال چهارخطه شدن و تبدیل به بزرگراه است، مقرر شده تا چند روز قبل از اربعین کار انجام شود و در جاهایی که تقاطع دارد پروژه جدید انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ادامه تلاش های شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت های این مسیر خبر داد و یادآور شد: با توجه به نزدیک تر شدن اربعین، اولویت با نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور در این مسیر است و تا اربعین سال جاری این نقاط حذف شده و نقاط ذکر شده محور برای تردد زائرین آماده می شود.
وی تاکید کرد: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران 105 کیلومتر است که 30 کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌ برداری رسیده و 75 کیلومتر از آن باقی مانده که حدود 35 کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده ‌سازی و تحویل خواهد شد.
میرجعفریان از تکمیل مسیر ارتباطی صالح آباد تا ورودی کنجانچم به طول 20 کیلومتر خبر داد و افزود: این مسیر هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا ظرف چند روز آینده تقاطع های جدا در این مسیر تکمیل و به یکدیگر وصل شود.
وی از نصب پل فلزی در مسیر جاده جایگزین ایلام - مهران در محور ترشابه شهرستان ملکشاهی خبر داد و اضافه کرد: آسفالت تقاطع بان رحمان نیز آغاز شده و به زودی با تامین روشنایی در این مسیر این محور نیز تکمیل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات خاکی پل روگذر در ورودی شهر ایلام نیز در مراحل پایانی بوده و هم اکنون کار نصب نرده ها در این مسیر در حال انجام است.
وی از تکمیل و تجهیز پارکینگ های ورودی شهر مهران خبر داد و گفت: آسفالت پایانه برکت و پایانه بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران در حال انجام است و ظرف چند هفته آینده سیستم روشنایی آن ها نیز تامین خواهد شد.
میرجعفریان با اشاره به اهمیت تونل قلاجه در سهولت در تردد زائران در ایام اربعین حسینی نیز گفت: افتتاح این تونل ضمن ایجاد کریدور جدیدی برای حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان، مسیری مطمئن و ایمن برای مسافران به ویژه زائران عتبات عالیات فراهم می کند.
میرجعفریان با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال جاری استفاده از این تونل ضروری است، افزود: کار روشنایی اضطراری تونل انجام شده است و در ایام اربعین زیربار ترافیک خواهد رفت.
به گزارش ایرنا، مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.
روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.
هر سال در اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۰۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران