Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال برخوردهای جدی با افراد فاقد مدارک قانونی که قصد مبادرت به سفر اربعین حسینی را داشته باشند صورت می‌گیرد، گفت: گسترش لایه‌بندی امنیتی قبل از مرزهای زمینی و برخوردهای قانونی با افراد قانون شکن انجام می‌گیرد.

مجید آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین برنامه‌ریزیها و تمهیدات اندیشیده شده برای ایام اربعین حسینی اظهار کرد: تمامی زائران کشورمان می‌توانند امسال در ایام اربعین حسینی از مرزهای هوایی و زمینی با در اختیار داشتن مدارک قانونی اعم از گذرنامه مدت‌دار و ویزای اربعین حسینی وارد کشور عراق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چزابه به عنوان مرزهای زمینی برای ایام اربعین حسینی در نظر گرفته شده است که در همین رابطه تفکیک استانی هم برای نظم بیشتر مدنظر قرار دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید جدی بر داشتن مدارک قانونی اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران ایام اربعین حسینی تصریح کرد: سال گذشته و در ایام اربعین حسینی، تعدادی از افراد فاقد مدارک قصد تردد از مرز مهران را داشتند که مشکلاتی در این رابطه ایجاد شد و به همین سبب امسال تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از تردد افراد بدون مدارک قانونی(گذرنامه و روادید) انیشیده‌ایم.

به گفته آقابابایی، امسال برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و لایه‌بندی امنیتی در مرز مهران و سایر مرزها زمینی انجام می‌شود تا ممانعت از ورود چنین افرادی انجام پذیرد.

وی تاکید کرد: داشتن مدارک قانونی برای همه زائران اربعین حسینی الزامی است و امسال برخورد جدی با کسانی که اصرار بر کار خلاف داشته باشند صورت می‌گیرد؛ با افراد فاقد مدارکی که بخواهند به قانون شکنی مبادرت ورزند از سوی نیروی انتظامی و محاکم قضایی برخورد می‌شود.

تاکید بر اعتبار 6 ماه گذرنامه‌های زائران اربعین حسینی

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره مدت اعتبار گذرنامه‌های اربعین حسینی نیز اظهار کرد: مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ها در داخل کشورمان و داخل کشور عراق بر اساس عرف بین‌المللی 6 ماه در نظر گرفته شده است و زائران باید به مدت‌دار بودن این مدارک نیز توجه داشته باشند.

آقابابایی توضیح داد: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید نسبت به داشتن مدارک و اعتبار گذرنامه‌های خود مطمئن باشند.

وی درباره اطلاعیه منتشر شده سازمان حج و زیارت مبنی بر کاهش زمان اعتبار گذرنامه زائرین اربعین حسینی گفت: مسئولیت گذرنامه بر عهده سازمان حج و زیارت نیست و این زمان به هیچ وجه مور تأیید نیست چرا که اعتبار گذرنامه‌ها مشخص شده است.

زائران خارجی و اتباع از شلمچه تردد کنند

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در مورد برنامه‌ریزی برای تردد زائران خارجی و اتباع به کشور عراق نیز تصریح کرد: زائرین خارجی و اتباع می‌توانند با در اختیار داشتن مدارک قانونی از مرز شلمچه تردد کنند.

آقابابایی ادامه داد: برخی زائران جزوه اتباع محسوب می‌شوند و برخی از آنها نیز از کشور همسایه و به صورت عبوری از ایران تردد می‌کنند که عمده‌‌ترین آنها از کشور پاکستان هستند؛ کمیته اتباع خارجی تشکیل شده و دفاتر آن در نقطه ورودی میرجاوه و هم در مسیرها به کار خدمات‌رسانی می‌پردازند.

وی در رابطه با مفقود شدن مدارک هویتی و موبایل نیز اظهار کرد: خدمات لازم در این رابطه از سوی کنسولگریهای ایران در کربلای معلی و نجف ارائه می‌شود و زائرانی که مدارک خود را گم کرده‌اند می‌توانند از این کنسولگریها راهنمایی لازم را دریافت کند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی توصیه کرد: زائران اربعین حسینی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و شهرهای زیارتی به حفظ مدارک هویتی اتوجه ویژه‌ای داشته باشند تا در مرزها دچار مشکلات نشوند.

انتهای پیام/

R1365/Psaadati/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۱۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳