Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:51:07 GMT

قیمت مراتع شمیرانات متری ۲ الی ۲۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۲۵۱۵۹

قیمت مراتع شمیرانات متری ۲ الی ۲۰ میلیون تومان

شمیرانات- فرماندار شمیرانات در سومین شورای اداری این شهرستان گفت: شمیرانات گران ترین و مهم ترین مراتع کشور با قیمت متری ۲ الی ۲۰ میلیون تومان را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله خان محمدی صبح پنج شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات و نشست مشترک اقتصادی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و معتمدین و کارآفرینان این شهرستان طی سخنانی با بیان این که شهرستان شمیرانات طبق سرشماری سال ۹۰ حدود ۵۵۰ هزار جمعیت رسمی دارد، گفت: آمار رسمی سال گذشته هنوز به طور قطعی اعلام نشده، که قطعا بیش از این ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این شهرستان همواره ۳۰۰ هزار جمعیت شناور را در خود جای داده است، در موسم تابستان ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شناور در این شهرستان ساکن هستند،  یعنی در ۶ الی ۷ ماه سال، شمیرانات حدود ۱.۵ میلیون نفر در خود جای داده است.

قیمت مراتع شمیرانات از متری ۲ الی ۲۰ میلیون تومان

فرماندار شمیرانات ادامه داد: این شهرستان ۱۳۸۸ کیلومتر مربع وسعت سرزمینی دارد، که ۹۰ درصد آن کوهستانی است، ۱۴۰ هزار هکتار مرتع قیمتی با قیمت متری ۲ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان دارد، یعنی شمیرانات گران ترین و مهم ترین مراتع کشور را در خود جای داده است.

خان محمدی با اشاره به ظرفیت های بسیار متفاوت جمعیت ساکن در شمیرانات گفت: وزن امنیتی، اقتصادی و سیاسی شمیرانات، هم از جهت کثرت و هم کیفیت جمعیت بسیار بالا است، جماران یکی از محله شمیران است، که بر تارک تاریخ می درخشد و مردم شمیرانات مفتخر به حضور امام(ره) عزیز، به عنوان نگین انگشتر جهان اسلام به مدت یک دهه در این شهرستان هستند، که از این نقطه جهان اسلام را رهبری کردند.

۱۱ پروژه مردمی با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در شمیرانات اجرا می شود

وی گفت: هنوز هم اعتقاد داریم، که جماران و بیت امام(ره) همواره برای این مردم الهام بخش است، وجود شهدای گران قدری مانند شهید شاه آبادی، اندرزگو و ...، حضور بیش از ۱۲۰ سفارتخانه و محل اقامت اتباع خارجی، و وجود منابع غنی اقتصادی اهمیت این منطقه را بیش از پیش کرده است، شمیرانات همواره رتبه یک امنیتی استان تهران را داشته است.

فرماندار شمیرانات به چشم انداز گردشگری و نیز محصولات باغی و دامی این شهرستان اشاره کرد و گفت: دغدغخ ما عدم اهتمام برخی از دستگاه های استانی برای برداشتن موانع پیش روی تولید است، ۱۱ پروژه از میان ۹۴ پروژه پیشنهادی مردمی استخراج کردیم و این ۱۱ پروژه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی را دارد.

وی سپس به مشارکت مردم شمیرانات در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی در انتخابات مجلس دهم ۲۷ درصد، انتخابات سال ۹۲ نیز ۵۴ درصد، انتخابات سال ۹۴، میزان ۶۷ درصد و در انتخابات سال ۹۶ میزان ۷۸ درصد ثبت شده است که در استان تهران بی نظیر است.

بر اساس این گزارش، سومین جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات و نشست مشترک اقتصادی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و معتمدین و کارآفرینان این شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام(ره) ، نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۲۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟