Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ثبت احوال کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

اجرای طرح اخذ مدارک بدون کپی در دو استان کشور/ کارت هوشمند ملی طی 15 روز صادر می شود

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در گذشته فرآیند تعویض کارت ملی ۴ ماه طول می کشید، اما در حال حاضر کارت هوشمند ملی در مدت ١۵ روز صادر می شود، عنوان کرد: طرح اخذ مدارک بدون کپی به صورت پایلوت در دو استان قم و خوزستان اجرا می شود و قرار است این طرح به زودی در تمام کشور نیز اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای این طرح مصرف کاغذ در کشور کاهش یافته و مشکلاتی که در برخی مراکز برای تهیه کپی برای متقاضیان پیش می آید، رفع خواهد شد.

صدور 28 میلیون کارت ملی هوشمند تاکنون/ 6 هزار استعلام در هر ثانیه انجام می‌شود

حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 28 میلیون کارت ملی هوشمند با ظرفیت تولید 2 و نیم میلیون کارت در ماه صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: سامانه‌ای طراحی شده تا سازمان تامین اجتماعی وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق افراد را به صورت آنلاین استعلام کند و اطلاعات ما در این سامانه به طور مرتب به روز می‌شود و بیش از 120 دستگاه اجرایی به پایگاه ما متصل هستند که در هر ثانیه 6 هزار استعلام را پاسخ می دهیم و دستگاه‌ها در 200 هزار نقطه کشور به پایگاه ما متصل هستند.

افراد فاقد شناسنامه برای تعیین هویت به فرمانداری ها مراجعه کنند

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، در مورد افرادی که ادعای ایرانی بودن دارند، اما شناسنامه ندارند نیز اضافه کرد: افرادی که ادعای ایرانی بودن دارند، اما فاقد شناسنامه هستند، می‌توانند برای تشکیل پرونده به فرمانداری مراجعه کنند و پس از معرفی به نیروی انتظامی برای بررسی و تأیید هویت توسط نیروی انتظامی، پرونده‌ای برای تعیین تابعیت تشکیل و به شورای تأمین استان برده می‌شود که در نهایت اگر شورای تأمین تابعیت و هویت فرد را تأیید کرد، ثبت احوال نیز شناسنامه صادر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران | یک میلیون و ۲۵۰ موتورسوار گواهینامه ندارند
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد