Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: از ریاست جمهوری به خاطر اینکه مقابل حرفای پوچ ترامپ موضع گیری محکمی داشتند قدردانی می کنیم اما از دولت جدا مطالبه می کنیم چهار سال بعد را صرف اقتصاد مقاومتی و توان داخلی کند و بداند رضای خدا و مردم و عزت و آبادانی کشور در تکیه بر استکبار و اروپا نیست بلکه در تکیه بر توان داخلی و جوانان مومن و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هفته گذشته رئیس جمهور سبک مغز آمریکا حرفایی زد که در شان خودش بود و بازی جدیدی را در ارتباط با برجام شروع کرد.
خطیب جمعه بیرجند گفت: علیرغم هزینه های زیادی که برجام بر ما تحمیل کرد و چهار سال انرژی دولت ما را گرفت، برکاتی هم داشت؛ اینکه خیلی مطالب برای کشور روشن شد، بر اثر این روش بینی مردم و جناح های سیاسی متحد شدند و همه فهمیدند تحلیلی که علمدار کشور کسی که اهل بصر و صبر است، بهترین تحلیل بود.
وی اظهار کرد: این نکته مهمی است اما کوس رسوایی آمریکا همه جا به صدا درآمده، و بعید است مسئولان دو مرتبه این خطا را تکرار کنند اما نکته مهمتر این است که اروپا هم در باطن مثل آمریکاست و با تدبیر و درایت با آنها برخورد کنند.
حجت الاسلام مختاری افزود: ما با رابطه و مذاکره مخالف نیستیم اما رابطه ای که منافع نظام، اسلام و انقلاب ما را تامین کند نه رابطه ای که بهانه ای برای نفوذ و ضربه زدن باشد.
وی گفت: این ملت با اعتقاد و بر اساس مکتب سیدالشهدا انقلاب کرد، هزاران شهید دادند و هرگز نمی پذیرند، نمی بخشند و تحمل نمی کنند کسانی که به بهانه رابطه راه نفوذ دشمن را باز کنند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: این چهار سال کافی است دشمن احساس نکند چهار سال دیگر را هم صرف برجام خواهیم کرد و بر سر قبری گریه کنیم که هیچ جنازه ای در آن نیست، دشمن باید این را بداند که اگر بنا باشد از طریق برجام ما را تحت فشار قرار دهد تمام تعهدات خود را انجام دهیم و آنها هیچ تعهدی انجام ندهند دیگر وقت عمر و کشورمان را صرف برجام نخواهیم کرد.
وی بیان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی 40 سال می گذرد، بهوش باشید دشمن با حیله و فریب این گوهر ارزشمند را تضعیف و از دست ما خارج کند که نخواهد توانست.
وی گفت: ترامپ یعنی رسوایی فرهنگ لیبرال دمکراسی، این فرهنگ پوچ انسان هایی مانند ترامپ می پروراند و دمکراسی غربی چنین انسان هایی را بر جامعه مسلط می کند.
مختاری عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر واژه مردم سالاری دینی تاکید داشتند نه دمکراسی غربی، اکنون مردم این کشور به روش، منش، شخصیت، ایده ها و کنش این فرد گلایه دارند و اعتراف می کنند این شخص فردی در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا نبود.
وی با بیان اینکه باید به دین و اسلام و انقلاب خود افتخار کنیم افزود: چرا که افرادی در آن تربیت می شود که همه دنیا وقتی روش، کنش و منش آنها را می بیننند سر تعظیم فرود می آورند؛ پوتین رئیس جمهور روسیه وقتی به دیدن مقام معظم رهبری می آید می گوید من مسیح را ندیدم اما هرچه درباره شخصیت و عظمت وی شنیدم در این شخصیت جلوه گر بود.

** تفاوت روسای جمهور آمریکا ظاهری است
خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: تفاوت ترامپ، اوباما، بوش و سایر روسای جمهور آمریکا تفاوت باطنی و واقعی نیست گرفتار اشتباه نشویم بلکه تفاوت آنها ظاهری و صوری است، تفاوتشان در در استراتژی و راهبردشان در قبال جهان اسلام و بشریت نیست، همه آنها باطنی متکبر، سلطه طلب و شیطان صفت هستند و تلاش می کنند ملت های دنیا را فریب دهند.
وی گفت: هر سیاستمدار مادی لیبرال مسلک طبیعتا موجود متکبر شیطان صفت خواهد بود که می خواهد در دنیا سلطه پیدا کند و تفاوت ترامپ و اوباما در تاکتیک و ظاهر است، آنها آنقدر درایت داشتند که ظواهر را رعایت کرده و روی مشت چدنی دستکش مخملی به دست کنند و واقعیت صفت شیطانی را با نقاب لبخند و الفاظ زیبا پنهان کنند.
وی افزود: بازی های آمریکا با برجام به خوبی صحت تحلیل های امام و مقام معظم رهبری و عمق بینش سیاسی امام و رهبری را در طول 40 سال گذشته نسبت به آمریکا نشان داد.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرده بودند گفت: اولین ویژگی شیطان، تکبر است و موجود متکبر، خودخواه، سلطه طلب ترامپ بازی در می آورد و گرنه همه دنیا در مذاکره 1+ 5 خلاصه شده اند و این جز تکبر و قلدری چه معنایی دارد که رئیس جمهور یک کشور که ادعای تمدن و فرهنگ می داند بی جانبه و بی منطق همه چیز را به سخره می گیرد.
وی با بیان اینکه شیطان بزرگ دچار توهم شده است افزود: آخرین شیطنت آنها این بود که با نام برجام و مذاکره جلو آمدند تا بتوانند بعد از آن قدم های بعدی را بردارند لذا هدف اصلی آنان یک رابطه دوستانه و مذاکره برد، برد نبود.
وی گفت: با نقشه و فریب جلو آمدند تا برای خود جا پا و جا دست پیدا کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند، با شیطنت برجام را بهانه کردند و امروز هم با شیطنت ادامه می دهند که به یقین ته دل آمریکا برجام به نفع آنها بوده و جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرد اما آنها به تعهدات خود پایبند نبودند و جز نفع برای آنها چیزی نداشت.
امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: همچنان دشمن در حال شیطنت است می خواهند کاری کنند که منت سر ما بگذراند که اولا برجام را می پذیریم ثانیا کاری کنند برای مذاکرات و برجام های بعدی زمینه را فراهم کنند باید به هوش و بیدار باشیم مواظب باشیم همچنان که معظم له مکرر فرمودند هسته ای بهانه است به دولت آمریکا اعتمادی نیست.

**دین اسلام به سلامت روان اهمیت می دهد
وی هفته سلامت روان با شعار سلامت روان در محیط کار را یکی از مناسبت های این هفته ذکر کرد و گفت: امروز همه دنیا به اهمیت سلامت روح و روان پی برده اند اما افتخار ما این است که دین و قرآن از 1400 سال پیش بیشترین هم و غم خود را به این مهم داده است.
مختاری ادامه داد: روان پریشی مهمترین عامل شرک است و اگر انسان چندین بت و خدا داشته باشد طبیعتا روان وی پریشان خواهد شد.
وی مهمترین عامل سلامت روان را ایمان، تقوی و توحید دانست و گفت: ایمان و تقوی به تنهایی کافی نیست بلکه اساس است ولی لازم است مسئولان امر کارمندان و کارگران به جنبه های دیگر هم توجه کنند و مسئله سلامت روان را جدی بگیرند.
وی بیان کرد: ایمان و تقوی سفارش همه انبیا و اولیا بوده است لیکن به شرط اینکه حقیقت ایمان و تقوی را پاس بداریم، خاصیت برکت و خیر در رعایت و عمل به آن است.
خطیب جمعه بیرجند افزود: ایمان و تقوی انسان را بیمه می کند به شرط اینکه با ایمان باشیم و در سال های اخیر که شبکه های مجازی به صورت افسارگسیخته گسترش یافته مطالبی دیده می شود که بخش عمده ای ناشی از عملکرد ماست اما دشمنان مطالبی به نام دین منتشر می کنند.
وی گفت: گاهی مقایسه بین کشورهای اسلامی و صنعتی منتشر می شود که در نتیجه نشان بدهند اعتقادات دینی مانع پیشرفت ماست که این تحلیل اساسا اشتباه است و مقصر خودمان بوده ایم، باید در کلاس های همه جانبه و تخصصی علت عقب افتادگی کشورهای اسلامی و رشد کشورهای غیر اسلامی مطرح شود.
وی عنوان کرد: در مرحله نخست می بینیم کشورهای اسلامی پیشرفت و رشد کافی را نداشته اند و برخی کشورهای غیر اسلامی و اروپایی از نظر علمی، فنی و تکنولوژی پیشرفت هایی داشته اند اما به خوبی قابل اثبات است که پیشرفت به دلیل کنار گذاشتن دین نیست.
حجت الاسلام مختاری گفت: اگر کشورهای اسلامی عقب ماندند به خاطر دین نیست چرا که 11 قرن (قرن ششم تا هفدهم) کشورهای اسلامی جلودار علم و تمدن بشری بودند و کشورهای پیشرفته کنونی شاگردی کشورهای اسلامی را می کردند.
وی بیان کرد: از قرن 17 تاکنون با ایجاد اروپای صنعتی، کشورهای اسلامی عقب افتادند که این قصه پرغصه ای از حاکمان تا خواص راحت طلب تا توده های غافل دارد و اگر حقایق دین را می فهمیدند، توده ها از خواب غفلت بیرون می آمدند و خیلی زودتر وارد صنعت می شدیم.
وی گفت: آنچه امروز داخل کشورهای غربی اتفاق افتاده معجزه نیست اما انقلاب تو خالی در آنها اتفاق افتاده و دنیای به هم ریخته، محصول انقلاب توخالی غرب است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر گفت: روشن شدن هیمنه پوشالی آمریکا و تقویت غرور ملی از مهم‌ترین نتایج عملیات وعده صادق است.

سیاوش طاهری امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در دیدار با جمعی از سپاهیان ابهر که در راستای تقدیر از عملیات وعده صادق برگزار شد، حملات سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی را یک افتخار غرورانگیز دانست و اظهار کرد: این اقدام سپاه که در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تنبیه رژیم صهیونستی صورت گرفت نشان داد این رژیم پوشالی است و هیمنه پوشالی آن نیز برای همگان روشن شد.

وی با توضیح اینکه حملات موشکی ایران به رژیم اشغال‌گر صهیونستی نشان اقتدار ایران اسلامی است، گفت: با انجام عملیات وعده صادق توسط دلیرمردان کشورمان دنیا فهمید که ایران اسلامی در حفاظت از کیان اسلامی خود با هیچ قدرتی مسامحه نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و کارهای بسیار خوبی را برای این انقلاب انجام داده‌اند و در مقابل تفکر و اندیشه دشمن به خوبی ایستادند، تصریح کرد: این ایستادگی موجب شده که دشمن همچنان نتواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

در ادامه این دیدار نیز فرمانده سپاه ناحیه ابهر، عنوان کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مولد انقلاب، رسالت صیانت از انقلاب و حفظ دستاوردهای آن را داشته و کارهای موثری در کشور انجام داده است.

سرهنگ علیرضا افشار حملات موشکی ایران را گوشه‌ای بسیار کوچک از قدرت نظامی کشور دانست و افزود: در ۷۵ سال گذشته این رژیم توسط قدرت مسموم رسانه‌های خود، القا کرده بود گنبد آهنی این رژیم غیر قابل نفوذ بوده و هیچ چیزی از آن قدرت عبور ندارد اما دنیا دید که گنبد آهنی این رژیم نیز همانند خود رژیم پوشالی است.

وی خاطرنشان کرد: ما رژیمی را تنبهه کردیم که بنا به آمار رسمی کلاهک هسته‌ای دارد و در این حملات نیز امریکا و اروپا و برخی کشورهای همسایه از آنها حمایت می‌کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد