Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی پنچم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: روز دوشنبه(24 مهرماه) برای پیگیری خبری مبنی بر آسیب رساندن به گونه‌های گیاهی پارک پردیسان، به این بوستان رفتیم و پیگیر ماجرا شدیم.

حسینی میلانی با بیان اینکه برای شناسایی علف‌های هرز و از بین بردن آن ها کارشناسی مشخص شده است، تصریح کرد: بر این اساس کارشناس مذکور مقرر شده تا اگر در این زمینه اشتباهی صورت گیرد و برخی از گونه‌های گیاهی به جای علف‌های هرز آسیب دیده باشند، دیگر به هیچ عنوان این اتفاق تکرار نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این بازدید مختاری رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز گزارشی را درباره اقدامات انجام شده در راستای صیانت از پارک ارائه داد. مقصود طالقانی مدیر کل پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مورد وسعت و محدوده پارک توضیحاتی داد و همچنین افتخاری مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست تنوع پوشش های گیاهی موجود در پارک را توصیف کرد.

عضو شورای شهر تهران اظهار گفت: پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک بین کمیته محیط زیست شورای شهر و سازمان پارک ها و فضای سبز جهت رصد پیشرفت مفاد تفاهم نامه صیانت از پارک پردیسان که میان شهرداری و سازمان حفاظت از محیط زیست به امضا رسیده است، مطرح شد.

وی ادامه داد: حفاظت از پارک پردیسان و همین طور گونه های گیاهی موجود در آن بسیار ضروری است، به همین منظور لازم است نقشه گونه‌های گیاهی پارک به صورت دقیق تهیه و تنظیم شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: جهت تخصیص ردیف بودجه برای پارک پردیسان باید بررسی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

حسینی میلانی در پایان خاطر نشان کرد: توجه و همکاری سازمان های مربوطه و به خصوص سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست می‌تواند به رشد، ارتقا و بهبود فضای سبز شهری کمک کند.

انتهای پیام/

لزوم صیانت از گونه‌های گیاهی پارک پردیسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است

رضا محمدی اظهار کرد: حدود ۷۰ سال است که زباله‌ها در مجموعه آرادکوه دفع می‌شود و انتقال این مجموعه به همین راحتی نیست.

وی ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری محیط زیست باید زمین مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهند تا اقدامات برای انتقال این مجموعه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران نیز موافق جابجایی این مجموعه است، اما هنوز زمینی برای انتقال آرادکوه به شهرداری تحویل داده نشده است.

محمدی با اشاره به خرید دستگاه زباله سوز ۶ هزار تُنی افزود: در صورت راه اندازی این دستگاه زباله سوز مشکلات محیط زیستی آرادکوه تا حدودی برطرف می‌شود و شهرداری تهران تلاش دارد هر چه زودتر این دستگاه زباله سوز را راه‌اندازی کند.

تاکید سازمان محیط زیست بر جابجایی بازیافت آرادکوه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته با تاکید بر اینکه نظر این سازمان در بحث مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه جابجایی آن است، گفت: رودخانه پسماند جنوب تهران در حال تخلیه است چرا که منابع آب و خاک را با مشکل مواجه می‌کرد.

علی سلاجقه افزود: در منطقه آرادکوه پیش از این اقدامات خوبی انجام گرفته است، اما نظر سازمان حفاظت محیط زیست جابجایی آن است. شهرداری تهران نیز استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای حل مساله آرادکوه را مطرح کرده است و این موضوع در قالب کارگروه ملی مدیریت پسماند و به منظور تولید سوخت کارخانه‌های صنعت سیمان در دست پیگیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همچنین اقداماتی در جهت مکلف شدن صنایع منطقه جنوب تهران به انجام وظایف زیست‌محیطی در دست انجام است.

 مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» حدود ۷۰ سال پیش در مساحتی یک هزار و ۴۰۰ هکتاری در ابتدای جاده قدیم تهران برای دفع زباله‌های پایتخت راه اندازی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان