Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: فقط ۳۵ درصد ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش با تصویب طرح «تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها» باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از مهر اسفندیار چهاربند رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، اداره کل تدوین قوانین مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش بررسی و به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی، افزایش هزینه‌های دولت و کاهش کیفیت آموزشی، تضاد با عدالت استخدامی و تعطیلی دانشگاه فرهنگیان، رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار مشمولان این طرح استخدامی را ۱۲۱ هزار نفر دانست و افزود: از این آمار ۴۲ هزار نفر مربی پیش دبستانی، ۶۰ هزار نفر مربی نهضت و ۱۸ هزار نفر سایر افراد از جمله خرید خدمات هستند. چهاربند خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹، ۱۸۵ هزار نفر است اما در صورتی که طبق مصوبه مجلس ۱۲۱ هزار نفر جذب شوند، ۶۵ درصد ظرفیت استخدامی را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: ۹۴ درصد افراد مشمول، خانم‌ها هستند که استخدام آنها با سیاست توازن نیرو مغایرت دارد همچنین ۹۳ درصد مشمولان در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها سکونت دارند درحالی که روستاها، عشایر و مناطق مرزی نیازمند نیروی انسانی هستند، و از همه مهم‌تر رشته تحصیلی ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۳۷ درصد افراد مشمول طرح، مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است که تا سال ۱۳۹۹ هیچ نیازی به جذب آنها نیست.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کسب موقعیت نخست تربیتی جهان اسلام، توسعه عدالت آموزشی، برقراری نظام کارآمد، معلم محوری، تقویت نگاه تخصصی به دوره ابتدایی و استقرار نظام سنجش صلاحیت را از جمله اهداف تعلیم و تربیت ایران برشمرد و عنوان کرد: مغایرت این مصوبه با بند ب، مغایرت با جز ۱ و ۳ و بند الف، مغایرت با تکلیف آموزش و پرورش در ماده ۶۳، همچنین مغایرت با بند ۲ سیاست‌های کلی علم و فناوری، تضاد با سیاست‌های کلی ایجاد تحول، مغایرت با ماده یک سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری، مغایرت با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری، مغایرت با اصول ۱۲۶ و ۷۵ قانون اساسی، مغایرت با تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و مغایرت با ماده ۱۲۳ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه از جمله مغایرت‌های قانونی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: انسداد بلند مدت تحول در آموزش و پرورش، محدود کردن شایسته گزینی فرهنگیان، تشدید عدم تعادل جنسیتی و منطقه‌ای نیروی انسانی، کاهش پوشش تحصیلی و افزایش بازمانده از تحصیل به دلیل کمبود شدید معلم در مناطق روستایی، عشایری و مرزی، کاهش کیفیت آموزشی، عدم تعادل توزیع نیروی انسانی غیرمولد و مازاد و بارمالی سنگین بازنشستگی ۳۰۰ هزار نفر طی ۴ سال، لاینحل ماندن وضعیت اشتغال نیروهای شاغل در نهضت و پیش دبستانی، حذف کامل کلیه پذیرش‌های دانشجو معلم در ۱۶۳ بوم، کاهش ۷۰ درصدی سهمیه استخدامی ایثارگران، تعطیلی ۳۵ پردیس فرهنگیان و افزایش بی سوادی در افراد زیر۵۰ سال، از پیامدهای اجرای طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، در شهرستان‌های شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، فیروزآباد، لار، لامرد، مرودشت، ممسنی و کازرون برگزار می‌شود.
سیامک کریمی افزود: در استان فارس ۲۶ هزار و ۷۳۸ نفرداوطلب این آزمون شدند، که ۵ هزار و ۳۴۳ نفر آقا و ۲۱ هزار و ۳۹۶ نفر خانم هستند.
به گفته او: فارس از نظر تعداد شرکت کنندگان رتبه دوم کشور را بعد از خراسان رضوی دارد.
نتایج این آزمون از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • رقایت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون پرورش استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فارس