Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین عاشوری با بیان اینکه صادرات کالای ایرانی با شبکه ریلی پارسال ۱۲ درصد رشد داشت، گفت: حمل بار و صادرات از طریق ریل، اقتصادی و ایمن ترین روش است و شرکت راه آهن از دو سال قبل با هماهنگی کشورهای مقصد، برای افزایش صادرات و رونق حمل بار روی ریل، تخفیف های تعرفه ای تا سقف ۵۰ درصد در نظر گرفته که موجب شده است صادرات ریلی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شش ماه نخست امسال، تبادلات مرزی از طریق ریل، با پاکستان از طریق مرز میرجاوه ۱۵۰ درصد و با ترکیه ۹۰ درصد رشد داشته و ۶ میلیون تن کالای صادراتی با شبکه ریلی حمل شده است.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن، اتصال راه آهن ایران با آلمان برقرار شده است و از ابتدای ۲۰۱۸ ، قطار برنامه ای در این مسیر راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه راه آهن ایران از طریق سرخس و اینچه برون به ترکمنستان، از مرز جلفا به جمهوری آذربایجان، از مرز رازی به ترکیه و از طریق میرجاوه به پاکستان متصل است، افزود: مسیر ریلی تا مرز افغانستان و عراق رفته است که در افغانستان تا ۵۰ کیلومتر در داخل خاک آن کشور راه آهن در دست ساخت است و تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

در مورد عراق نیز، تا شلمچه خط ریلی داریم و امیدواریم با کمک دولت عراق، خط ریلی شلمچه تا بصره ساخته شود تا اتصالات کریدورهای ریلی را برای صادرات و ترانزیت تکمیل کنیم.

عاشوری افزود: همچنین سه بندر شهید رجایی، خرمشهر و امام خمینی در خلیج فارس و بندر امیرآباد در خزر نیز به شبکه ریلی متصل است و امیدواریم برای افزایش جابجایی بار، هرچه سریع تر با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر بوشهر، چابهار و انزلی به شبکه ریلی متصل شود.

وی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم ریل در جابه جایی بار بنادر به ۴۵ درصد گفت: هم اکنون سهم ریل در جابجایی بار بنادر کمتر از ۱۰ درصد است و افزایش ان نقش مهمی در تسهیل فرایند انتقال و جابجایی بار و کاهش هزینه خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن مزیت زمان کمتر را در کنار هزینه پایین تر حمل بار، یکی دیگر از عوامل استقبال بیشتر صادرکنندگان به استفاده از ریل دانست و تأکید کرد: پیشتر حمل بار از مسیر سرخس تا بندرعباس به طول هزار و ۶۲۰ کیلومتر یک هفته طول می کشید اما در حال حاضر کمتر از سه روز طی می شود و شرکت راه آهن به صاحبان کالا تضمین زمانی می دهد که اگر به تعهد عمل نشود ، جریمه پرداخت خواهد کرد و صادرکنندگان می توانند با اطمینان از زمان بندی دقیق، کالای خود را به راه آهن بسپارند.

 مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت