Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با دیگر با کاهش همراه شده و به پایین ترین سطح خود در ۲ هفته اخیر رسیده است. با این حال تحلیلگران ارشد اقتصادی می‌گویند طلا همچنان بهترین سرمایه گذاری در برابر کاهش شدید ارزش پول و سهام به شمار می‌رود.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش در یک ماه اخیر مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب بودجه آمریکا از سوی سنا طی روز گذشته تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 9.50 دلار کاهش معادل 0.7 درصد افت به کمتر از 1280 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت طلا از 6 اکتبر به شمار می رود.

قیمت این فلز گرانبها در هفته ای گذشت با افت 1.9 درصدی روبرو شده است. این بدترین عملکرد قیمت طلا از 22 سپتامبر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز با یک درصد کاهش به کمتر از 17.07 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با کاهش 1.9 درصدی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که دولت آمریکا در سال مالی 2017 میلادی با کسری بودجه 666 میلیارد دلاری روبرو شده است.

لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام در این باره تاکید کرد: این هم یک هفته جالب دیگر برای طلا بوده است. طلا پس از افزایش مجدد به بالاتر از سطح 1300 دلاری بار دیگر طی هفته گذشته به کمتر از 1280 دلار بازگشته است. قیمت طلا در روزهای اخیر در شرایطی با کاهش روبرو شده است که تنش های سیاسی در عرصه بین المللی افزایش داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد امیدواری های مربوط به اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ و تقویت ارزش دلار مهمترین عامل کاهش قیمت جهانی طلا بوده است.

پس از تصویب بودجه آمریکا در سنا ارزش دلار بار دیگر با افزایش روبرو شده است. تصویب بودجه توسط سنا مسیر لازم برای ترامپ را هموار کرده تا اصلاحات مالیاتی را اجرا کند.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به نظر می رسد تنش های مربوط به استقلال کاتالونیا و اوضاع کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد. وضعیت سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

روند نزولی قیمت جهانی طلا در هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که 11 نفر معادل 58 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

تنها 3 نفر معادل 16 درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود  و 5 نفر دیگر معادل 26 درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین نیز 858 نفر از سرمایه گذاران بین المللی شرکت کردند که از این تعداد 386 نفر معادل 45 درصد اعلام کردند قیمت طلا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت. 380 نفر دیگر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا افزایش می یابد و 92 نفر دیگر معادل 11 درصد نیز گفته اند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی هفته گذشته 65 درصد کارشناسان اقتصادی و 61 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا روندی صعودی خواهد داشت. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 1.7 درصدی روبرو شده است.

از ابتدای امسال تاکنون 58 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 64 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درست بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، پیش بینی روند قیمت طلا در شرایط کنونی بسیار دشوار و پیچیده است. با توجه به تصویب بودجه دولت آمریکا در سنا به نظر می رسد روند صعودی ارزش دلار طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

پیش بینی می شود سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1270 دلار خواهد بود.

کاهش نسبی تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز موجب شده است تا فشار بیشتری بر قیمت جهانی طلا وارد شود. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر اگر جرومی پاول از سوی ترامپ به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب شود، این احتمال هست که ارزش دلار همچنان افزایش یابد و این مساله به ضرر قیمت طلا باشد.

طلا بهترین سرمایه گذاری در برابر افت شدید سهام و ارزش پول است

به گزارش اینترنتی کیتکو نیوز، راب مک اون اقتصاددان برجسته بین المللی در سخنانی تاکید کرد: گرچه نوسانات اخیر در بازار طلا موجب شده است تا این فلز گرانبها نتواند روند صعودی اخیر را ادامه دهد، و این مساله موجب ناامیدی سرمایه گذاران شده، ولی به نظر من سرمایه گذاران بین المللی همچنان به طلا اعتماد دارند و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی ماه های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده ولی این نگرانی وجود دارد که ارزش سهام به زودی با افت شدیدی مواجه گردد. بنابر این سرمایه گذاران بین المللی باید توجه ویژه ای به بازار طلا داشته باشند و بخشی از سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذا ری نمایند. به نظر من طلا همچنان بهترین مکان امن سرمایه گذاری در برابر افت شدید ارزش پول و سهام است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر من قیمت طلا در بلندمدت روندی کاملا مثبت خواهد داشت. نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت مساله ای طبیعی و منطقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد. فصل جشن های سراسری در هند در پیش است و رشد تقاضا می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

دونالد ترامپ رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز قصد دارد طی روزهای آینده رئیس جدید فدرال رزرو را معرفی کند. منابع آگاه تاکید کرده اند که به احتمال زیاد جرومی پاول از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی خواهد شد.

پاول یک وکیل و بانکدار است که از سال 2012 میلادی عضو هیات مدیره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و استقلال کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند

رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر این دولت که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست‌ اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده