Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: گمرکات استان باید در راستای ارتقای سطح صادرات از اردبیل تلاش کرده و در این زمینه قصور و  کوتاهی نکند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: صور کالاهای اساسی از استان اردبیل راهگشای ارتقای اقتصاد منطقه است و ما هیچ گونه کم کاری را به ویژه از سوی گمرک قبول نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه استان اردبیل باید از این بن بست اقتصادی نجات یابد، بیان کرد: گمرک استان اردبیل صادرات چمدانی از مرز بیله سوار را به سه کیلوگرم رسانده در حالی که این مقدار در مرز آستارا 8 کیلوگرم می باشد و عملا در این زمینه مرز بیله سوار را با مشکل مواجه کرده است. 
پیرموذن با تاکید بر اینکه گمرک بیله سوار پیشانی اقتصاد اردبیل است تصریح کرد: کالاهای اساسی استان باید از این مرز بدون هیچ مشکلی صادر شود و باید با طی فرآیند قانونی این گمرک فعالیت عادی خود را از انجام دهد. 
وی با انتقاد از اینکه مشکل گمرک بیله سوار لاینحل باقی مانده است، اضافه کرد: مجوز ترخیص کالا از گمرک بیله سوار باید به هر نحوی حل شود چرا که اصلا برای ما قابل قبول نیست که گمرک بیله سوار همسو با مرز آستارا فعالیت نکرده و عملا این گمرک که یکی از شاهراه های اقتصادی استان است بابت چهار کیلوگرم صادرات چمدانی با مشکل مواجه شویم.   رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل همچنین عملکرد بانک ها را در ارائه تسهیلات و یاری رساندن به سرمایه گذاران بسیار مهم خواند و گفت: ما انتظار داریمی بانک مرکزی با نظارت های جدی خود موضوع سرمایه گذاری ها را به خوبی پیگیری کند و آئین نامه بانک ها و مصوبات شورای پول و اعتبار در استان ها به درستی اجرا شود. 
پیرموذن یادآور شد؛ به نظر می رسد بانک مرکزی هیچ تمایلی برای این نظارت ندارد چرا که اگر نظارت های دقیق از طرف بانک مرکزی اعمال شود آئین نامه های داخلی نیز به درستی اجرایی خواهند شد.   وی با اشاره به اینکه استان اردبیل با وجود امکانات و قابلیت های فراوانی که دارد باید مرکز رشد و بالندگی اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: از همه دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها و دستگاه های دخیل از جمله گمرک انتظار داریم از سنگ اندازی های بی مورد خودداری کرده و استان را از بن بست اقتصادی روی داده خلاص کنند. 
عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اینکه اولویت های سرمایه گذاری باید در استان احصا شده و بر روی آنها تمرکز جدی انجام شود ادامه داد: در حال حاضر ما بخش های مهم سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صادرات را مورد توجه قرار دادیم اما انتظار داریم در کنار آنها بانک ها و دستگاه های دخیل اجرای نیز دست ما را در این حوزه بگیرند.   پیرموذن به سفر اخیر هیئت تجاری استان اردبیل به باکو اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات حمایتی دولت در بخش تولید در اردبیل باید بیش از پیش تقویت شود و ابعاد اقتصادی استان اردبیل بیش از این نمود و جلوه واقعی پیدا کند.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گران‌تر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تأمین می‌کند.

کد خبر 751015

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • زمان مناظره‌ کاندیداهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار