Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@02:52:59 GMT

واردات موز 40 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۵۲۹

واردات موز 40 درصد افزایش یافت

پول‌نیوز - آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات موز در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال جاری کشورمان، ۳۴۷ هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش ۲۶۷ میلیون دلار به ایران وارد شده است. واردات موز در این مدت ۲.۰۲ درصد وزن و ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد از ارزش کل واردات ایران را شامل می‌شود.

این در حالی است که در سال گذشته در همین مدت ۲۴۹ هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ایران وارد شده بود که ارزش آن به ۱۹۱ میلیون دلار می‌رسید.

واردات موز در نیمه نخست سال گذشته از نظر وزنی ۱.۵۷ درصد و از نظر ارزشی ۰.۹۴ درصد از کل واردات انجام شده در مدت مذکور بوده است.

به این ترتیب مقایسه میزان واردات موز در شش ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که واردات این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل چه از لحاظ وزنی و چه از لحاظ ارزشی بیش از ۳۹ درصد رشد داشته است.

این موضوع علاوه بر این که بر افزایش مصرف موز وارداتی در داخل کشور دلالت دارد نشان می‌دهد که قیمت موز وارداتی در طول سال گذشته تاکنون تغییر چندانی نداشته است و چیزی در حدود ۷۶ سنت است.

موزهای وارداتی به ایران در این مدت از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، اکوادور، سریلانکا، هند و فیلیپین به ایران وارد شده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور