Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:55:29 GMT

مشکلی از بابت تامین میوه شب عید امسال نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۹۰۹

مشکلی از بابت تامین میوه شب عید امسال نخواهیم داشت

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال در تامین میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسمعیل کریم زاده ظهر یکشنبه در اولین جلسه تنظیم بازار شب عید نوروز ۹۷ اظهارداشت: سال گذشته استان چهارهزارتن سیب درختی تولید آذربایجان غربی به میوه شب عید کشور اختصاص یافت افزود: امسال نیز تولید سیب استان در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن  پیش بینی شده و مشکلی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد سیب تولید شده استان در اختیار کشاورزان است و وارد بازار نشده است ادامه داد: مطلوب ترین حالت برای اینکه محصول کشاورزان با قیمت واقعی به فروش برسد، فروش تدریجی محصول توسط کشاورزان است.        

کریم زاده با تاکید بر اینکه کیفیت سیب درختی و پرتقال های تنظیم بازار شب عید سال گذشته مطلوب بود و رضایت مردم را به دنبال داشت عنوان کرد: سیب تولید شده استان در سال جاری کیفیت مطلوبی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مرغوبیت میوه شب عید که توسط سازمان تعاون روستایی استان برای طرح تنظیم بازار خریداری می شود، باید در اولویت باشد.

کریم زاده با بیان اینکه در صورت لزوم باید مراکز عرضه میوه شب عید در استان افزایش یابد افزود: امسال ۲۵ درصد سیب تولیدی استان به میزان ۳۰۰ هزارتن با ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای افغانستان، پاکستان، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارداشت:  درحال حاضر از سوی تعاونی روستایی استان در ۵۰ واحد خرید، ۱۵هزار تن سیب به قیمت ۱۰ میلیارد ریال از باغداران خریداری شده است.

کریم زاده با بیان اینکه  در آذربایجان غربی ۷۰هزار هکتار باغ سیب با ۱۵ رقم مختلف محصول وجود دارد گفت: ۹۵ درصد از ارقام تولیدی سیب آذربایجان غربی، سیب های زرد و قرمز لبنانی موسوم به گُلدِن و رِد دِلیشز است و مابقی ارقام تابستانه و بومی است.

آذربایجان غربی ۳۰درصد مورد نیاز کشور ا تولید و ۶۰درصد صنایع تبدیلی را در اختیار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار "محمد احمدی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.   وی در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت