Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@03:52:56 GMT

ویژگی‌های لوگوی خوب چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۶۳۷۱

یک لوگوی خوب می‌بایست مشخص، مناسب، کاربردی، گرافیکی و ساده در شکل باشد. همچنین لوگوی خوب باید پیغام صاحب آن را به خوبی انتقال دهد. مفهوم و معنی یک لوگوی تاثیرگذار معمولا در آن پنهان است و پیغامی را برای مشتری دارد. لوگو باید در اندازه‌های مختلف قابل چاپ باشد. همچنین در حالت بدون رنگ نیز از تاثیرگذاری آن کاسته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک لوگوی عالی معمولا از دو چیز سرچشمه می‌گیرد: مفهوم و اجرای عالی.

فرآیند طراحی آرم

برای برخی این سوال مطرح است که چه سختی در خلق یک لوگوی خوب وجود دارد؟ لوگوها کوچک هستند، درست کردن آن‌ها ساده است، مشکلی وجود ندارد،درسته؟ زمانی که شما نتیجه تلاش یک طراح لوگو را می‌بینید به نظر کار ساده می‌آید. اما حقیقت این است که طراحی آرم شرکت کار ساده‌ی نیست. یک لوگو خوب ترکیبی از تفکر، خلاقیت و بسیاری المان‌های دیگر است. زمانی که یک لوگو را طراحی می‌کنید. فرآیندی دنبال می‌شود که در طراحی نهایی تمامی نیازمندیهای مشتری پوشش داده شود. در ادامه مراحلی که طراحان حرفه‌ای لوگو در فرآیند طراحی خود دنبال می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

مختصری از طرح

برای به دست آوردن مختصری از طرح یک مصاحبه یا پرسشنامه از مشتری ترتیب دهید. برای تهیه یک پرسشنامه ی چند زبانه می توانید از سفارش ترجمه نیز استفاده بکنید.

تحقیق

تحقیقی در رابطه با صنعت مشتری، تاریخچه و رقیبان آن انجام دهید. اول مسئله را حل نمایید، بعد طراحی را شروع کنید!

منابع

تحقیق بر روی طراحی لوگو، استایلهایی محبوب و گرایش‌های (Trends) مرتبط با مختصری از طرح به دست آورید. گرایش‌های روز را نه برای تقلید بلکه برای آگاه بودن از آن‌ها دنبال کنید. طول عمر یکی از عناصر کلیدی طراحی لوگو است.

طرح زدن و مفهوم‌سازی‌

مفهوم لوگوی خود را پیرامون ایده‌ی مختصر طرح و تحقیقاتی که انجام دادید، توسعه دهید. این مرحله یکی از مهمترین قسمت‌های طراحی لوگو است. خلاق و الهام‌پذیر باشید. همانطور که Dainis Graversis می‌گوید: طرح زدن (Sketching) کار زمان‌بری نیست، فقط یک کاغذ بردارید و ایده‌ی ذهنتان را بر روی کاغذ شکل دهید. بعد از آن، ترسیم طرح در کامپیوتر واقعا راحت‌تر است. طرح‌زدن به تکامل تصورات شما کمک می‌کند. اگر شما این مساله را درک کنید، همیشه کار را از یک کاغذ سفید شروع می‌نمایید.

انعکاس

در این مرحله دست نگه‌دارید. ایده‌ی خود را مجددا مرور نمایید و اشتیاقتان را تقویت کنید. طرح خود را به چند نفر نشان دهید و بازخورد دریافت کنید. این مرحله یک دید خوب نسبت به کارتان برای شما ایجاد می‌کند.

بازنگری و تثبیت موقعیت

چه شما یک پیمانکار باشید چه فردی که به دلیل رفاقت با یک دوست، لوگو طراحی می‌کند. بازنگری و بهبود لوگو امری ضروری است.

ارائه

فقط بهترین طرحی که از لوگو ترسیم کردید را به مشتری نشان دهید. بهتر است آن را در فرمت PDF به مشتری نشان دهید. همچنین اگر لوگو را درون متنی قرار دهید (مثلا سربرگ یک شرکت) تاثیرگذاری آن بر روی مشتری بیشتر است. نشان دادن یک ارائه با کیفیت از لوگو در یک برگ می‌تواند موفقیت شما را در پذیرش لوگو توسط مشتری افزایش دهد.

تحویل و پشتیبانی

فایل مناسب را به مشتری تحویل دهید و تمام پشتیبانی‌های مورد نیازش را فرآهم نمایید. مسائلی را که از پشتیبانی شما خارج است یا تعهدی به تحویل آن ندارید، در نظر داشته باشید. بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید، یک استکان چای به همراه بیسکویت میل نمایید و کار بر روی پروژه بعدی را آغاز کنید.

۵ اصل در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار

همانطور که پیش‌تر گفته شد یک آرم تاثیرگذار می‌بایست مشخص‌، مناسب، کاربردی، گرافیکی و ساده در شکل باشد. همچنین لوگوی تاثیرگذار باید پیغام صاحب برند را به خوبی انتقال دهد. شما باید ۵ اصل را برای اطمینان از اینکه طرحتان ویژگی‌های یک لوگوی تاثیرگذار را رعایت کرده، در نظر داشته باشید.

۱- سادگی

۲- در خاطر ماندگار

۳- بدون تاریخ انقضا

۴- تطبیق‌پذیر

۵- متناسب بودن

 

۱- سادگی

سادگی  یک لوگو را قابل تشخیص، در خاطر ماندگار و تطبیق‌پذیر می‌کند. ویژگی‌های یک لوگو خوب طرحی غیرمنتظره و واحد است که سادگی آن مترادف با تهی بودن نیست. یکی از Best Practiceها که در طراحی لوگو همواره به آن ارجاع داده می‌شود قضیه KISS است. این قضیه که مخفف عبارت Keep It Simple Stupid است به این موضوع اشاره دارد که در طراحی تا حد ممکن باید سادگی را به عنوان یک اصل در نظر گرفت.

۲- در خاطر ماندگار

این موضوع بسیار وابسته به اصل قبلی است. طرحی که ساده باشد، در ذهن افراد ماندگارتر است. یک لوگوی تاثیرگذار باید در ذهن ماندگار باشد که برای این هدف باید به اندازه کافی ساده باشد. مانند لوگو مک دونالد

۳-  بدون تاریخ انقضا
یک لوگوی تاثیرگذار تاریخ انقضا ندارد و وابسته به زمان نمی‌باشد. در زمان طراحی یک لوگو از خود بپرسید که آیا لوگوی شما وابسته به تاریخ نیست؟ آیا ۵، ۱۰ یا حتی ۲۰ سال دیگر لوگوی شما جذاب و تاثیرگذاری خود را حفظ می‌کند؟

۴-  تطبیق‌پذیر
یک لوگوی تاثیرگذار باید در طیف وسیعی از رسانه‌ها و برنامه‌ها قابل استفاده باشد به همین منظور لوگو باید در فرمت برداری (Vector Format) طراحی گردد تا با تغییر اندازه آن از کیفیتش کاسته نشود. این سوال را با گزینه‌های زیر از خود بپرسید.آیا اگر لوگوی شما  ….. پرینت شود، همچنان تاثیر گذار است .

به صورت تک رنگ

با رنگ معکوس (لوگوی روشن بر روی پس‌زمینه مشکی)

در اندازه تمبر پستی

در اندازه یک بیلبورد

اگر لوگوی خود را فقط در رنگ‌های سیاه و سفید طراحی کنید، احتمالا لوگویی تطبیق‌پذیر خواهد بود. این مساله به شما اجازه می‌دهد تا بر روی شکل و مفهوم به جای رنگ‌ها تمرکز نمایید.  به هزینه‌های پرینت نیز فکر کنید، هر چه شما از رنگ بیشتری استفاده نمایید برای چاپ آن هزینه بیشتری باید بپردازید  .

۵-  متناسب بودن

طراحی و ایده‌ی یک لوگو باید متناسب و مناسب مخاطبان آن باشد. برای مثال، یک طرح با فونت کودکانه و رنگی برای لوگوی یک اسباب بازی‌فروشی کودک مناسب است نه برای یک شرکت وکالتی!

 

منبع: narmgeek.ir

لوگوی اسم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • از بارسلونا و رئال‌مادرید پیشنهاد نداشتی؟ | احتمالا لوگوی سیتی را تغییر می دادی!
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران