Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید گاز در پارس جنوبی روزانه معادل ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار بشکه نفت خام است که با تکمیل طرح توسعه به حدود ۵ میلیون بشکه معادل نفت خام افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه،مسعود حسنی ظهر امروز در مراسم نوزدهمین سالروز تاسیس مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به جایگاه پارس جنوبی اظهار داشت: عظمت و اهمیت پارس جنوبی بر هیچ‌ کس پوشیده نیست چرا که مخزن گاز پارس جنوبی با 3 هزار و 700 کیلومتر مربع دارای ظرفیت 14 تریلیون مترمکعب گاز طبیعی و 19 میلیارد بشکه میعانات گازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذخیره مخزن پارس جنوبی را 8 درصد ذخایر گاز جهان و 50 درصد ذخایر گاز ایران دانست و افزود: ارزش مخزن پارس جنوبی معادل 155 هزار و 992 تن طلا است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه مخزن پارس جنوبی ارزشی معادل 120 سال تولید نفت کشور است تصریح کرد: رسیدن به این درآمد نیازمند تأسیساتی است که ارزش افزوده ایجاد کند که تبدیل گاز پارس جنوبی به محصولات با ارزش و در واقع احیای این ارزش و تزریق منابع مالی به کشور بر عهده مجتمع گاز پارس جنوبی است .

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر تولید گاز در مجتمع پارس جنوبی روزانه معادل 2 میلیون و 243 هزار بشکه نفت خام است تصریح کرد: پس از پایان طرح توسعه این میزان به حدود 5 میلیون بشکه معادل نفت خام افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ارزش محصولات پارس جنوبی پس از تکمیل طرح توسعه حدود دو میلیون بشکه از تولید شرکتی BP انگلیس بیشتر می‌شود گفت: BP جزو 5 شرکت بزرگ نفتی جهان است که بیش از 100 سال قدمت دارد در حالی که مجتمع گاز پارس جنوبی هم‌اکنون در دوران جوانی است و در افق 1404 از ابتدای شروع فعالیت آن حدود 30 سال می‌گذرد.

انتهای پیام/

R41363/P1357/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران