Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش برنا-ایلام; قاسم سلیمانی اظهار داشت: اهمیت حضور کاروان های بزرگ زائران ایرانی و شیعیان دیگر کشورهای عدالت خواه جهان در آئین های اربعین حسینی از بعد سیاسی و مذهبی در دنیا مورد توجه است و شرایط حساس سیاسی و نظامی حاکم در منطقه ایجاب می کند که این خیل عظیم جمعیت و اجتماع بزرگ در اربعین حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمانی دشتکی یادآور شد: زائران از سراسر دنیا از جمله ایران اسلامی داوطلبانه و عاشقانه برای بیان اهداف شیعیان و ائمه اطهار عازم کربلا هستند و مسئولان ایرانی با کمک و همکاری مسئولان عراقی تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران را به کار بسته اند.
وی گفت: تامین زیرساخت های تردد زائران به بهترین شیوه از مبدا به مقصد و تضمین امنیت زائران در کل مسیر بر عهده 2 کشور است و با توجه به عشق و علاقه زائران به عقاید دینی و مذهبی شان باید تلاش طرفین این باشد خدمات و حمایت ها به بهترین شیوه انجام شود.
استاندار ایلام اظهار کرد: استان های واسط و ایلام به عنوان 2 استان دارای ریشه های مشترک فرهنگی ، مذهبی و منطقه ای وابستگی های نزدیکی به هم دارند که انتظار می رود با هم افزایی و همکاری این روابط گسترش یابد.
سلیمانی دشتکی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه اربعین توانست علاوه بر زیرساخت ها در مسیر ایلام - مهران تا مرز و حتی آنسوی مرز نیز کمک هایی در حد توان خود داشته باشد که از جمله این خدمات برپایی بیمارستان صحرایی مجهز با کادر پزشکی در استان واسط و منطقه کوت و استقرار تیم های پزشکی و درمانی متخصص از حد فاصل استان های واسط تا کربلا است.
وی احداث حسینیه در مرز زرباطیه عراق و احداث گیت های گذرنامه را از جمله خدمات ایران در آن طرف مرز برشمرد و تاکید کرد: آسفالت محوطه های گیت گذرنامه به وسعت یک هزار و 600 مترمربع و احداث 200 چشمه سرویس بهداشتی از جمله این خدمات است.
سلیمانی دشتکی از دیگر خدمات جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرز را طبخ غذا برای زائران ذکر کرد و گفت: علاوه بر توزیع غذا در مرز زرباطیه 20 هزار وعده صبحانه و نهار و 20 هزار شام برای توزیع بین زائران پخت می شود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مهمترین فوریت و اولویت ما اربعین است، گفت: با وجود مرزهای متعدد هوایی و زمینی با کشور عراق اما 50 درصد زائران برای ورود به خاک عراق از مرز مهران تردد می کنند و این یک ظرفیت خدادادی عظیم برای استان های ایلام و واسط است. 
وی افزود: به دنبال تحقق وعده های استانداران پیشین هستیم که البته انجام آن منوط به اجرای 2 مفاد تفاهم نامه های گذشته توسط 2 طرف است.
استاندار ایلام به موضوع تردد کامیون ها و صدور کالاهای صادراتی به کشور عراق نیز اشاره و اظهار کرد: به دلیل تراکم زیاد زائران حمل و نقل گمرکی از مرز مهران میسر نیست و باید صادرات کالا از مرز سومار انجام شود.
سلیمانی دشتکی خواستار تماس های مشترک بین استانداران ایلام و واسط و نیز تشکیل یک کمیته یا کارگروه مشترک قوی در مرز مهران با حضور 2 نماینده تام الاختیار شد تا این کمیته مشکلات در مرز را رصد و نمایندگان تام الاختیار اجازه و قدرت تصمیم گیری داشته باشند.
وی همچنین خواستار افزایش گیت ها در پایانه های مرزی 2 طرف و افزایش نیروهای بازرسی شد و پیشنهاد داد: 2 کارگروه مشترک بعد از اربعین در حوزه های اقتصاد وگردشگری و زیرساختی و عمرانی با هدف رونق مبادلات اقتصادی فرهنگی و زیارتی در استان های ایلام و واسط تشکیل شود و استانداران واسط و سفیر ایران در عراق مصوبه های نشست های مشترک را پیگیری کنند.
در ادامه این نشست محمود عبدالرضا ملا طلال استاندار واسط اظهار کرد: تمام تلاش مسئولان و مردم واسط پذیرایی مطلوب و در خور شان از زائران اربعین است.
وی افزود: ملت عراق به صورت عام و مردم واسط به صورت خاص در انتظار اربعین و ورود زائران هستند و ساکنان واسط آمادگی برای انتقال رایگان زائران به نجف و کربلا را دارند.
ملا طلال در خصوص ایجاد زیرساخت ها در مرز زرباطیه و استان واسط هم گفت: امسال 165 گیت با تجهیزات کامل برای تسهیل در تردد زائران اربعین احداث شده و یک منطقه به عنوان فرودگاه و محل نشست و پرواز بالگرد برای انتقال مسئولان 2 کشور در نظر گرفته شده است.
وی از توسعه خیابان های پایانه مرزی زرباطیه برای تردد آسانتر زائران خبر داد و یادآور شد: همچنین میدان هایی برای سهولت در تردد خودروها و ایستگاه هایی در شهر بدره برای عبور و مرور و انتقال زائران در نظر گرفته شده است.
استاندار واسط اظهار کرد: نواقص مسیرهای محل تردد خودروها و زائران مرتفع شده و همچنین مکان هایی برای انجام امور اداری در واسط و در حومه شهر برای آقایان و خانم ها تعبیه شده است.
ملا طلال با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین و زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات مبدا اتصال حقیقی کشورهای ایران و عراق است، تاکید کرد: این موضوع باعث ایجاد ارتباطات گسترده میان 2 کشور در زمینه های مختلف شده است.
وی گفت: در مجموع استان واسط عراق آمادگی ارائه خدمات به زائران ایرانی را دارد و در این راستا 2 کمیته خدمات رسانی و امنیتی در استان تشکیل شده است.
وی در پایان افزود : خودروهای دولتی عراق بصورت رایگان زوار را از مرز مهران به درون کشور عراق انتقال می دهند امید می رود در سمت کشور ایران نیز مشابه این امر صورت پذیرد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی