Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@20:54:30 GMT

10 روش بکارگیری عسل برای درمان سرماخوردگی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۴۲۶۴

10 روش بکارگیری عسل برای درمان سرماخوردگی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عسل دارای خواصی است که به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

عسل دارای خواص آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال است که با غلبه بر ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها، سرماخوردگی و علائم آن را بهبود می بخشد. عسل آزردگی گلو را به صورت طبیعی تسکین داده و سوزش ها را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عسل با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث کاهش شدت سرماخوردگی شده و همچنین از سرماخوردگی ها و دیگر ویروس ها در آینده پیشگیری می کند.

نحوه استفاده از عسل برای درمان سرماخوردگی:

1- عسل و دارچین

دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچ است که به صورت موثری از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می کند.

یک قاشق غذاخوری عسل ولرم را با ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید. معجون به دست آمده را 2 تا 3 بار در روز مصرف نمایید. شما می توانید مخلوط عسل و دارچین را در سالادهای میوه، آب داغ، آب میوه، چای و ... نیز استفاده نمایید. 2- عسل

مصرف منظم عسل به بهبود سرماخوردگی و علائم آن کمک کرده و دیگر مشکلات مربوط به سلامت را نیز برطرف می سازد.

با مشاهده اولین نشانه های سرماخوردگی یا سرفه، یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید. اگر تمایلی به مصرف خالی عسل ندارید می توانید عسل و آب لیموی تازه را به چای یا آب گرم اضافه نمایید. 3- غرغره عسل

غرغره عسل درد گلو را تسکین داده و به بدن در دفع هر چه سریعتر سرماخوردگی کمک می نماید.

یک قاشق غذاخوری برگ تمشک یا آب لیمو تازه را با دو فنجان آب گرم مخلوط نمایید. یک قاشق غذاخوری عسل را به آن افزوده و اجازه دهید مخلوط در دمای اتاق خنک شود. معجون به دست آمده را غرغره کنید. 4- عسل و پیاز خام یک پیاز قرمز را تکه تکه کنید. روی تکه های پیاز، عسل و مقداری شکر بریزید. اجازه دهید عسل و پیاز یک شب بمانند و صبح روز بعد یک قاشق چایخوری از آن را مصرف نمایید. این عمل را چندین بار در روز در صورت لزوم تکرار کنید. 5- عسل، لیمو و زنجبیل یک شیشه مربای 200 گرمی آماده کنید. لیمو را به 4 قسمت بریده و قطعات را در شیشه بگذارید. حدود 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه را رنده کرده و داخل شیشه بریزید. عسل کافی برای پر کردن شیشه را در هنگامی که مخلوط را به هم می زنید روی آن بریزید. اجازه دهید چند ساعت بماند و سپس 1 یا 2 قاشق چایخوری از مخلوط را در آب داغ ریخته و بنوشید. حتما مخلوط را در داخل یخچال نگهداری نمایید. 6- عسل و چای دارچین

عسل و دارچین سرفه را فرونشانده و به شخص دارای علائم سرماخوردگی اجازه می دهد خواب راحت تری داشته باشد.

0.5 تا 3 قاشق چایخوری چوب دارچین را برای مدت 5 دقیقه در فنجان چای قرارداده و سپس آن را خارج نمایید. 2 قاشق چایخوری عسل به آن افزوده و خوب هم بزنید. بهتر است این نوشیدنی را پیش از خواب مصرف کنید تا کیفیت خواب بهتری را تجربه نمایید. 7- عسل و آب سرد یک لیوان بلند را با آب سرد پر کنید. 2 یا 3 قاشق چایخوری عسل داخل آن ریخته و به مدت 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. اگر مخلوط برای شما تلخ است می توانید از شیرین کننده ها استفاده نمایید. 8- چای لیمو و عسل

مصرف منظم چای لیمو و عسل می تواند منجر به کاهش علائم سرماخوردگی گردد.

2 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه در یک لیوان بریزید. به اندازه کافی آب داغ به آن افزوده تا لیوان پر شود. به هم زده و بنوشید. 9- عسل با لیمو و دارچین

مصرف منظم عسل با لیمو و دارچین به پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش علائم آن می انجامد.

آب یک لیموی تازه را گرفته و در ½ فنجان آب گرم بریزید. 2 قاشق غذاخوری عسل و اندکی دارچین به آن بیفزایید. خوب به هم زده و بنوشید. 10- اکسیر عسل

این روش یک متد طبیعی برای تسکین سرفه و گلودرد به شمار می رود. از این روش حتی می توان برای کودکان نوپای حداقل 12 ماهه نیز استفاده نمود زیرا فاقد الکل، ساکارین و گلوتن است. اما والدین می بایست پیش از خوراندن آن به کودک با پزشک وی به منظور عدم مغایرت با داروهای خاص یا ایجاد حساسیت مشورت نمایند.

برای کودکان 1 تا 4 سال، یک قاشق چایخوری عسل طبیعی غیر پاستوریزه برای کودکان بالای 4 سال و بزرگسالان، دو قاشق چایخوری عسل طبیعی غیر پاستوریزه عسل را نمی بایست به کودکان کمتر از 12 ماه داد زیرا ممکن است مسمویت غذایی حاد ایجاد کرده و کشنده باشد. هشدارها:

عسل، راه بسیار موثری در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و علائم آن محسوب می شود اما رعایت موارد زیر بسیار با اهمیت است:

عسل را نمی بایست به کودکان کمتر از 12 ماه داد زیرا ممکن است مسمویت غذایی حاد ایجاد کرده و کشنده باشد. برای دریافت بهترین بازده عسل را می بایست طبیعی و غیر پاستوریزه مصرف نمود. والدین می بایست پیش از دادن عسل به کودک با پزشک وی به منظور عدم مغایرت با داروهای خاص یا ایجاد حساسیت مشورت نمایند. افراد بسیار اندکی به عسل و دارچین حساسیت دارند. اما برای اطمینان بهتر است با پزشک خود پیش از مصرف آن مشورت نمایید.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»