Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@09:32:18 GMT

راه‌هاي رسيدن به 100 سالگي

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۴۹۵۸

راه‌هاي رسيدن به 100 سالگي

خبرگزاري آريا - «الهي پير شي جوون» احتمالا همه ما اين دعا را از زبان‌هاي مختلف در زمان‌هاي گوناگون شنيده‌ايم، دعايي که معني‌اش اين است که به لطف خداوند سلامت باشي و ساليان طولاني عمر کني! داستان اين گزارش هم دقيقا همين است، عمر طولاني؛ نکته‌اي که هيچ انساني راپيدا نمي‌کنيم که درباره آن فکر نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، آن‌طور که آخرين آمار‌هاي جهاني مي‌گويند متوسط سن بشر تا سال 2016 ميلادي 78 سال و 9 ماه و 15 روز بوده است که در ايران بايد 4 سال از اين عدد کم کرد.
3000 سال عمر، مگه ميشه؟ مگه داريم؟
بله ميشه، شايد براي خيلي از غيرمسلمانان عمر نوح پيامبر بيشتر شبيه يک افسانه باشد، اما ما که با کلام وحي آشنايي داريم مي‌دانيم که مي‌شود يک بشر با اراده الهي هزاران سال هم زندگي کند. نمونه‌اش حضرت نوح که خيلي از ما به غلط فکر مي‌کنيم که ايشان نهصد و خرده‌اي سال عمر کرده‌اند، درحالي که بر اساس سوره نساء آيه 35 آن حضرت فقط 950 سال در ميان قوم خود به هدايت پرداخته است و عمر او براساس برخي منابع تا 3000 سال هم تخمين زده شده است.
دعاي طول عمر
نقل است مردي کهنسال خدمت امام صادق (ع) رسيد و از اين که سن و سالش بالا رفته و همه آشنايان و نزديکانش فوت کرده‌اند سخن گفت و اين که مي‌ترسد تنها بماند. امام فرمودند که براي انس گرفتن، برادران مومن از آشنايان هم نزديک‌ترند و ادامه دادند که اگر مي‌خواهي خداوند به خودت و نزديکانت طول عمر دهد اين دعا را بخوان: اللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَللّهُمَّ اِنَّ رَسُولَکَ الصّادِقَ الْمُصَدَّقَ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَآلِهِ قالَ اِنَّکَ...
عمر دست خداست، اما...
همان‌طور که گفته شد عمر دست خداست و اگر اراده و مشيت الهي نباشد هيچ دمي به بازدمي تبديل نمي‌شود و در اين موضوع ترديدي نيست، اما در اين ميان قطعا انسان و نوع و سبک زندگي او هم مي‌تواند تاثيرگذار باشد، به عنوان مثال عده‌اي در مناطق خاص جغرافيايي عمر بسيار زياد و برخي ديگر عمر کوتاهي دارند، ما قرار است در ادامه به شما بگوييم چه کار‌هايي عمرتان را طولاني مي‌کند.
برنامه غذايي سالم و البته منظم
تقريبا همه کارشناسان حوزه سلامت بر اين موضوع اتفاق نظر دارند که بهترين راه براي به دست آوردن يک عمر طولاني و البته با برکت مبتلا نشدن به بيماري‌هاي مختلف است. ما يک نسخه پنج موردي مهم به نقل از دکتر شيوا فرجي، عضو انجمن علمي تغذيه ايران را آماده کرده‌ايم.
اول: سيب/ معمولا سيب جزو ميوه‌هايي است که هرچه انسان سنش بالاتر مي‌رود در نگاهش اين ميوه عزيز‌تر مي‌شود. سيب دشمن سرطان و لخته شدن خون است. زمان را از دست ندهيد از همين حالا شروع کنيد به خوردن سيب.
دوم: موز/ از بالا رفتن فشار خون جلوگيري مي‌کند و احتمال سکته را پايين مي‌آورد، ضمن اين که با بيماري‌هاي قلبي و سرطان هم دشمني ديرينه دارد.
سوم: سير/ يک ضد لخته خون قوي که مانع گرفتگي عروق مي‌شود و تقريبا سکته قلبي را کاملا مهار مي‌کند. اگر مي‌خواهيد اين فوايد را بيشتر حس کنيد سير را خام ميل بفرماييد.
چهارم: ماهي/ شما با خوردن ماهي به منبعي از آهن تبديل مي‌شويد، آهني که در خون‌سازي و همچنين حفظ مقاومت بدن در برابر ميکروب‌ها نقش مهمي دارد.
پنجم: پياز/ گرچه باعث بوي بد دهان مي‌شود، ولي اگر بشود اين مساله را ناديده گرفت و حلش کرد (که حل شدني است) کلسترول بد خون را بشدت پايين مي‌آورد.
البته به اين پنج مورد مي‌توان موارد ديگري هم اضافه کرد که فهرست‌وار شامل گوجه فرنگي، ليموترش، گل کلم، لوبيا سبز، تخم‌مرغ، گردو، سويا و اسفناج است و خوردن آن‌ها را نبايد فراموش کرد.
استراحت به موقع
هيچ‌کسي را پيدا نمي‌کنيد که عمر طولاني داشته باشد و بگويد من در اين مثلا 90 سال استراحت و خواب مناسب نداشته‌ام! براي اين که راحت بخوابيم و درست استراحت کنيم به اين نکات بايد توجه داشته باشيم:
اول: مواد محرک ممنوع! / کساني که مواد مخدر و محرک و دارو‌هاي سنگين مشابه استفاده مي‌کنند ثبات و آرامشي براي استراحت ندارند.
دوم: مثانه‌تان را دريابيد/ حتما ديده‌ايد کساني را که شب تا صبح مجبورند چند بار از خواب بيدار شوند. تکرر ادرار يعني خواب آرام بي‌خواب! هواي مثانه‌تان را داشته باشيد.
سوم: قبل از خواب ورزش ممنوع/ يک خواب آرام و عميق نياز به درجه حرارت متعادل بدن و ضربان قلب منظم دارد و اين شرايط زماني ايجاد مي‌شود که فرد بين دو تا سه ساعت قبل از خواب ورزش سنگين انجام نداده باشد.
چهارم: چرت ممنوع! / با هر چرت يک قسمت از خواب شب شما به هدر مي‌رود، البته حکايت خواب منظم قيلوله جداست.
پنجم: غذاي سنگين نخوريم/ اين را احتمالا هرکسي مي‌داند که خوردن غذاي سنگين و بلافاصله خوابيدن عواقب وحشتناکي دارد.
ورزش و گردش
زندگي بدون تحرک يعني عمر کوتاه، يعني ضعف اسکلت، ضعف سيستم دفاعي، چاقي و انواع بيماري‌هاي تنفسي و قلبي. تحقيقات نشان داده است براي طول عمر دست‌کم به روزي 30 دقيقه ورزش و تحرک نياز است، پس پياده‌روي و ورزش‌هاي هوازي را فراموش نکنيد، روزي 30 دقيقه!
خلاصه کلام
همه گرفتارند، زندگي براي همه سربالايي دارد، حالا شيب‌اش مقداري متفاوت است، اما اين‌ها نبايد باعث شود که شيريني روز‌هاي زندگي را به خود و خانواده‌تان تلخ کنيد. بدون ترس، افسردگي، اضطراب، بيماري و... به راه خود ادامه دهيد و از گذران زندگي و عمر طولاني لذت ببريد، به اين فکر کنيد که با عمر زياد مي‌شود چند روز بيشتر به ديگران کمک کرد، چند ساعت بيشتر مي‌توان عبادت کرد، فرزندان بهتري تربيت کرد و به کمک پدر و مادر و ديگر افراد جامعه شتافت.
مجرد‌ها زود مي‌ميرند
آخرين نتايج تحقيقات در اروپا نشان داده است مرداني که تا الان سالگرد ازدواج‌شان به عدد 20 سال رسيده و هر 20 بار آن را يادشان بوده است (يعني زندگي مشترک خوبي دارند) عمر بيشتري نسبت به مجرد‌ها دارند. اصولا آقا داماد‌هاي خوشبخت کمتر دچار بيماري‌هاي عصبي و قلبي مي‌شوند.
صدقه و طول عمر
از فيض کاشاني نقل شده است که براي طول عمر، دفع مرگ ناگهاني و توسعه روزي، بعد از هر نماز به گفتن 18 بار ذکر «ياحي» استمرار داشته باشيد و البته صدقه هم فراموش نشود.
گناهاني که مرگ مي‌آورند
«والذنوب التي تعجل الفناء» اين عبارت قسمتي از حديث شريف امام صادق (ع) در کتاب علل الشرايع است. شش گناه زير که شايد هرکدام يک لحظه طول بکشند، ولي تاثيري شگرف بر طول عمر آدمي دارند:
1ـ قطع رابطه با فاميل
2ـ خوردن قسم دروغ
3ـ دروغ گفتن
4ـ زنا
5ـ سد کردن راه مسلمانان
6ـ ادعاي ناحق امامت
داستان بامزه ژاپني‌ها و عرب‌ها
اين که مردم در کدام کشور‌ها بيشترين و کمترين عمر را دارند هم در نوع خودش جالب است. ژاپن کشوري است که بيشترين آمار افراد سالخورده را دارد و اين سالمندان بيشترين اميد به زندگي در جهان را دارند، از طرفي کوتاه‌ترين عمر مربوط به مردم امارات متحده عربي است.
منبع:جام جم آنلاين
انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • چگونه کلاس اولی‌ها را ثبت نام کنیم+فیلم
  • رکوردشکنی آخرین بازمانده؛ متس هوملس در 35 سالگی آقایی می‌کند
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • پدر شهید جاویدالاثر علی اربابی آسمانی شد
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)