Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی قریب بلوک در گفتگو با امتداد نیوز ضمن بیان اینکه در طرح زائر نایب، هر فرد که در اربعین حسینی شرکت می کند، نایب زیارت یک شهید استان سمنان می شود، بیان کرد: این طرح با این هدف اجرا می شود که زائران ضمن آشنایی و انس گرفتن با آن شهید ثواب و پیاده روی خود را با آن شهید شریک می شود.

وی افزود: شهدای ما با تاسی از امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، گذشت، شجاعت و شهامت آموختند و درعمل نیز آن را به اثبات رساندند لذا طرح نایب الشهید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده و ارزش مضاعفی به جایگاه خانواده شهدا در جامعه بخشیده و به تبع آن خانواده شهدا اثر گذاری اجتماعی شان بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه طرح نایب الشهید استان سمنان اضافه کرد: این طرح توسط کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور با همکاری کمیته آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار می شود و در استان سمنان نیز این کارگروه دایر بوده و اقداماتی از قبیل جمع آوری تصاویر شهدا به تفکیک شهرستان های استان، پیگیری برای ثبت تصاویر در نرم افزار مربوط در راستای چاپ کارت های نیابت، تبلیغات محیطی، طراحی و چاپ بنر و به ویژه تبلیغات در فضای مجازی، تشکیل گروه نایب الشهید استان در فضای مجازی، هماهنگی با ادارات و تشکل ها و موکب های استان برای توزیع کارت نیابت، معرفی تعدادی خادم برای ادامه اجرای طرح در کشور عراق همزمان با ایام اربعین حسینی و … را انجام می دهد.

قریب بلوک با بیان اینکه اربعین فرصتی مناسب برای تجلیل از یاد شهدا است، خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و حرکت شیعیان و محبان امام حسین(ع) در بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشریت و تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان باید بدانیم که امروز فرهنگ شیعی با شهادت عجین قلمداد می شود  و به برکت خون شهدا است که امروز ایران اسلامی در عزت و شرف زندگی می کند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت را باید در بدنه فرهنگی جامعه رواج داد و ترویج این فرهنگ که خاستگاه آن اربعین است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نیاز امروز جامعه محسوب می شود و ما باید از وجود پتانسیل بالای اربعین استفاده کنیم که در حقیقت طرح نایب الشهید یکی از راه های استفاده از این ظرفیت عظیم فرهنگی قلمداد می شود.

true برچسب ها : اربعین 96 ستاد اربعین استان سمنان شهدا قربانعلی قریب true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا

کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی، دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم نامگذاری همزمان ساختمان‌های آموزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بصورت مجازی به نام شهدای دانشجوی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار و بصورت ارتباط تصویری امکان شرکت مراکز استان‌ها در آن فراهم گردید.

در کرمان، خانواده شهید مکرمه حسینی در سالن کنفرانس ستاد دانشگاه پیام نور استان کرمان حضور یافتند و کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی نامگذاری شد.

گفتنی است شهیده مکرمه حسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور مرکز کرمان و عضو کانون دانشجویی هلال احمر بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته آسمانی شد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین