Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: مجموعه مدیریت این استان در احیای حیات اقتصادی کارخانه هپکو اراک و تثبیت بازار فروش این واحد صنعتی مادر تخصصی تاکید ویژه دارد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت هپکو اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: حل مشکلات شرکت هپکو نیازمند فهرست بندی کارشناسی و ارائه راهکار مناسب است و خانواده دولت در استان مرکزی با جدیت هر چه تمامتر پشتیبان این واحد صنعتی و کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تیم مدیریتی استان قصد ندارد با استفاده از گفتار درمانی فرصت را از دست بدهد بلکه با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های انسانی کارآمد هم در درون شرکت و هم در بیرون به دنبال ارائه راهکار موثر در حل مشکلات این واحد مادر تخصصی است.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: هپکوی اراک در سال 1386 به بخش خصوصی واگذار شد و این در شرایطی است که در همان سال اول نیز میزان چشمگیری سود خالص داشت واین مهم نشان می دهد در صورت راه اندازی مجدد این شرکت می توان در مدت زمانی کوتاه با راهبردهای هدفمند به شرایط سود دهی و رونق در تولید رسید.
وی بیان کرد: نشست مراجع ذیصلاح استان در روز گذشته در خصوص هپکو تصمیمات مهمی در پی داشت که بخشی از آن باید در درون استان و بخشی با مشارکت دولت و وزارتخانه ها پیگیری شود.
آقازاده اضافه کرد: با وجود اینکه بازگرداندن مسئولیت هیکو به دولت در شرایط نامناسب مالی کشور دشوار است، اما این مهم یکی از تصمیمات پیشنهادی است و در صورتی که تنها راه احیای هپکو این مهم باشد با تمام توان و با مراجعه به همه وزارتخانه های مربوطه مسئله دنبال می شود.
وی گفت: مدیریت ارشد استان مرکزی با تمام توان به دنبال حل مشکلات شرکت هپکو است و در این وضعیت انتظار می رود کارگران نیز صبور باشند و از اقداماتی که تصمیم گیری های اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد ، بپرهیزند و اجازه دهند خانواده دولت در استان مرکزی با انگیزه کافی به دنبال حل اصولی مشکلات برود.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: کارگران شرکت هپکو باید در اسرع وقت هفت نفر از همکاران خود را به عنوان نماینده تام الاختیار شرکت به استانداری مرکزی معرفی کنند تا در نشست های رسمی که خارج از شرکت و به خصوص در استانداری برگزار می شود، زبان گویای آنان باشند.
آقازاده افزود: نشست های تخصصی حل مشکلات هپکو اراک با حضور نمایندگان کارگران از امروز با قوت از سر گرفته می شود و ظرف مدت یک هفته تصمیم های نهایی اخذ خواهد شد و در شرایطی که تغییر سهامدار و یا بازگرداندن این واحد مادر تخصصی به دولت صلاح شرکت باشد ، اقدامات انجام می شود.
آقازاده بیان کرد: باید همه راهکارهای حل مشکلات هپکو را به سه یا چهار مسیر اصلی منتهی کرد تا از بیراهه رفتن در این زمینه پرهیز شود.
وی اضافه کرد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی خادمان مردم هستند و این مهم باید از حرف و شعار خارج شده و در عمل با خدمت صادقانه نمود یابد.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو نیز گفت: همه خواسته های کارگران این واحد صنعتی پرداخت حقوق و معوقات نیست بلکه احیا و حفظ حیات اقتصادی این شرکت نخستین مطالبه آنان از مسئولان است.
رضا عبدلی افزود: هپکوی اراک روزگاری نه چندان دور یک نشان تجاری آبرومند برای ایران اسلامی بود که در حال حاضر به دلیل انبوهی از مشکلات به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
وی افزود: پیش از واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی بیش از 2 هزار کارگر در این شرکت مشغول به کار بودند اما اکنون شمار کارگرانبه کمتر از 900 نفر رسیده است.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اظهار کرد: سکوت در بیشتر قسمت های این واحد صنعتی مادرحکمفرما شده و انتظار می رود مسئولان نسبت به این مهم چاره اندیشی کنند.
شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی و کشاورزی هپکو اراک در سال 1386 فعالیت رسمی و جدی خود را به عنوان بزرگترین شرکت اقماری شرکت تولید تجهیزات سنگین - هپکو با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه مهندسی و تولیدی آغاز کرد.
رویکرد این شرکت تولید ماشین آلات راهسازی و مشارکت فعال در انجام پروژه های بزرگ کشور در زمینه های نیروگاهی، نفت و گاز و صنایع بزرگ است.
این شرکت بهمن ماه سال گذشته به سهامدار جدید(اسدالله احمد پور) واگذار شد و وی نیز از اردیبهشت امسال فعالیت خود را به طور رسمی در شرکت آغاز کرد.

3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه