Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیر عامل بر این نکته تصریح کرد که حاکمیت جمهوری اسلامی باید بر شبکه های اجتماعی اعمال شود.

به گزارش صدای ایران، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه امروز در آستانه پانزدهمین سالگرد تاسیس سازمان پدافند غیرعامل هستیم، اظهار کرد: سعی می‌کنیم در این ایام برنامه هایی مشخص را دنبال کنیم از جمله موضوع پدافند غیر عامل را برای مردم تشریح کنیم و در مرحله بعد تعاریف جدیدی از پدافند غیر عامل در حوزه های جدید ارائه کنیم و سپس به آموزش عموم در این زمینه بپردازیم و در نهایت به ارزیابی آمادگی ها و توانمندی هایی که بخش های غیر نظامی و دولتی در برابر تهدیدات باید داشته باشند از طریق رزمایشها، مشغول شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برنامه هایی در قرارگاه های چهارگانه خود در این هفته دنبال می‌کنیم و همچنین همایشی را هم برای این هفته تدارک دیده ایم و همایش دیگری با عنوان زن و پدافند غیر عامل را برای اولین بار برگزار می کنیم و در نهایت با علمای قم هم دیداری برای مشخص شدن برخی مسائل فقهی در زمینه اقدامات پدافند غیر عامل خواهیم داشت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: در مرکز استانها و تهران در نماز جمعه این هفته سخنرانی هایی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل انجام می‌شود و ضمناً در حدود هفتصد مدرسه رزمایشی را پیش بینی کرده ایم که در شرایط اضطراری مدارس چه نقشی باید داشته باشند و چطور با این شرایط مواجه شوند.

جلالی با اشاره به برگزاری همایش هایی علمی با همکاری دانشگاه بهشتی و شریف و نیز توسعه همکاری ها با سازمان بسیج و استفاده از ظر های آن، گفت: هشتم آبان همایش ملی پدافند غیر عامل  در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود که از مدیران دولت و کسانی که در زمینه پدافند غیر عامل عملکرد خوبی داشته اند تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایشی در هفته پدافند غیر عامل در سازمان صدا و سیما و نیز وزارت نیرو، اظهار کرد: همایش مشترکی با سازمان انرژی اتمی در زمینه حفظ کارکردهای پدافند غیر عامل در پسابرجام را برگزار می کنیم و رزمایشی در ایستگاه مترو مصلی تهران در زمینه مقابله با تروریسم و اقدامات شیمیایی تروریستی برگزار می‌شود.

جلالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت پدافند زیستی برای نخستین بار در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه، گفت: همچنین همایشی در نیروی هوایی ارتش برگزار می کنیم که با حضور جمعی از نیروهای مسلح هوایی، دریایی و زمینی برگزار می‌شود و در نهایت نیز طرح تخلیه اضطراری جزیره خارک را خواهیم داشت و تلاش می کنیم که تمرینی برای اقدامات لازم در مواقع ضروری انجام  دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه اصلی ترین درگیری ما با آمریکا جنگ اقتصادی است، گفت: آنان احساس می کنند که توانایی آنها در بخش پولی و بانکی و تحریم ها می تواند روی ما اثر بگذارد که البته در اشتباه هستند و ما نیز یک طرح دفاع اقتصادی با عنایت به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی برای بدترین روزهایی که ممکن است با بازگشت تحریم ها به وجود آید در برابر اقدامات آنان مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: روند هوشمندی زیر ساختی اگر متوجه آن نباشیم می تواند به افزایش تهدیدات کمک کند که برای نمونه شبکه های اجتماعی که یک ضرورت تردید ناپذیر برای امروز است اگر حاکمیت جمهوری اسلامی بر آن وجود نداشته باشد، غربی ها می توانند با پالس هایی که در این فضا ارسال می کنند هویت فرهنگی و اجتماعی ما را در اختیار بگیرند، بنابراین باید مراقب تهدیدات این فضا باشیم و البته مسئولان ما هم می دانند که میان فرصت و تهدید فاصله چندانی وجود ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باور تهدید نباید اول تحقق پیدا کند و بعد پذیرفته شود، گفت: ما باید تهدید را پیش از رخ نمودن، بشناسیم و با آن مقابله کنیم، نه اینکه اجازه دهیم رخ دهد و تاثیرش را بگذارد و بعد به دنبال چاره اندیشی باشیم.

جلالی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ علیه برجام، اظهار کرد: نطق آقای ترامپ و استفاده او از تعابیر حساسیت برانگیزی که داشت، نشان داد که این متن توسط عده‌ای ناشی آماده شده و آنان در واقع به کاهدان زده اند و ما شاهد بودیم که مردم چگونه در شبکه های اجتماعی پاسخ سخنان ترامپ را دادند که به نظرم آن واکنش مردمی یک اقدام بزرگ در عرصه بین‌المللی بود.

وی افزود: یکی از محورهای تهدیدات ترامپ ایجاد دو قطبی اقتصادی و امنیتی است و فشار از درون بر جامعه است که این کار را ابتدا با تحریم سپاه به وجود آورد که البته با واکنش مردمی در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به پرسشی در زمینه علت اقدام به دیوار کشی پیرامون ساختمان مجلس، گفت: ما از یک سال پیش احتمال می دادیم که طرح حمله داعش به مجلس وجود دارد به همین دلیل طرحی را فراهم کردیم که امکان حمله با خودروی حامل مواد منفجره به ساختمان مجلس وجود نداشته باشد و دوستانمان هم در مجلس اقدامات را تا حدودی اجرا کردند اما بعد از حادثه تروریستی ای که رخ داد، هول شدند و شروع به دیوار کشی دور مجلس کردند که این دیوار کشیدن جزو طرح های ما برای بالا بردن امنیت مجلس نبوده است.

جلالی با اشاره به تهدیدات گوشی های موبایل اظهار کرد: ما دستورالعملی درباره گوشی هوشمند تهیه کرده‌ایم و تهدیداتش را کاملا برشماری کرده ایم و آسیب پذیری های شخصی و شبکه ای دارد که اگر آن را مدیریت نشود می تواند هر کجا که می رویم و می آییم را با تاریخ و ساعت گزارش کند و این ممکن است برای آدم عادی مهم نباشد اما برای یک مسئول و مقام مهم است.

وی تصریح کرد: اکثر گوشی های همراه ما یا برندشان اپل است یا نوکیا یا سامسونگ که هیج کدام از آنان سرور منطقه‌ای شان داخل ایران نیست و اطلاعات بیرون می رود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به فراگیری اپلیکیشن تلگرام در ایران، گفت: الان تلگرام «بیگ دیتایش» (big data) داخل ایران نیست و وقتی داخل ایران نیست و توسط دیگران داده کاوی می شود می تواند بگوید که تا نود و هفت درصد رای مردم ایران کیست، می گوید مردم ایران به چه چیزی علاقه دارند به چه چیزی ندارند و کسانی که به آن دسترسی دارند می توانند خودشان با سیاست گذاری در شبکه اجتماعی، رای مردم را به سوی دیگری هدایت کنند.

جلالی در پایان تاکید کرد: بیگ دیتای ما که می تواند رفتار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما را نشان دهد به درد چه کسی می خورد؟ به درد کسی جز آمریکا و اسرائیل و عربستان نمی خورد و تلگرام می تواند آن را به این کشورها بفروشد آن وقت ما می گوییم چطور بر جریانات اجتماعی ما می شود، اینگونه که پول دیتا را می دهد و از آن استفاده می کند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین،رادیو ارتش اسرائیل اخیرا اعتراف کرد که سامانه های پاتریوت آمریکا از دریا در رهگیری موشک های ایرانی موفق عمل نکردند. ایران در پایان عملیات ۱۲ موشک بالستیک مدرن خود را با موفقیت به پایگاه های نظامی اسرائیل کوبیده است. بنا به گزارش عصرایران، وبگاه " فلسطین کرونیکل" با انتشار گزارشی درباره این اعتراف رسانه های اسرائیلی نوشت: این امر منجر به این شده است که اسرائیل در واقع خود را مسئول سرنگونی بیشتر ۳۰۰ پهپاد و موشک ایران که به سمت آنها شلیک شده است، نشان دهد.

بر اساس این گزارش مدت کوتاهی پس از پایان حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل در ۱۳ آوریل، تل آویو ادعای " رهگیری ۹۹ درصدی" پرتابه های ایرانی را مطرح کرد و حتی نام ویژه ای را برای عملیات مشترک پدافند هوایی خود ایجاد کرد تا وضعیت را به یک پیروزی قهرمانانه برای خود تبدیل کند.

اما در عالم واقع عملیات وعده صادق چه ویژگی داشت؟ در واقع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دسته‌هایی از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف دوگانه ایجاد یک وحشت بزرگ/حادثه بین‌المللی و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوایی اسرائیل شلیک کرد.

سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ۱۲ فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند و به سایت‌هایی حمله کردند که به‌شدت محافظت‌شده‌ترین مکان ها نسبت به حمله موشک های بالستیک روی کره زمین محسوب می‌شوند.

بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند که نرخ رهگیری ۹۹ درصدی ادعایی ساختگی است و حتی اعتراف به اصابت حدود ۱۲ موشک، این ادعای اولیه آنها را نقش بر آب کرد.

عملیات پدافند هوایی با استفاده از ائتلاف چندملیتی متشکل از نظامیان آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن و بر اساس برخی گزارش‌ها، عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بیش از یک میلیارد دلار در آن چند ساعت عملیات ایران، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت.

علاوه بر این ایران پیشتر به ائتلاف آنها ۷۲ ساعت پیش اخطار حمله داد و از این رو آنها توانستند تمامی پدافند هوایی را در سراسر منطقه آماده کنند و ساعت ها برای مقابله با اهداف نسبتا کند حرکتی که ایران اعلام کرده بود با هر دسته جدید شلیک می شود، فرصت داشتند.

سامانه موشکی پاتریوت

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی (رادیو ارتش اسرائیل)، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-۱۶۱ آمریکا روی کشتی (SM-۳) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست ۷۵ درصدی شده و از ۸ موشک شلیک شده آنها تنها ۲ مورد به هدف اصابت کرده است.

بلومبرگ اخیرا مقاله ای منتشر کرده است که در آن می گوید اسرائیل اکنون سیستم های موشکی پاتریوت را بازنشسته می کند.

با این حال، بر اساس تمامی گزارش‌های مربوط به عملیات پدافند هوایی که برای دفاع از اسرائیلی‌ها انجام شده است، اکثر پرتابه‌های ایرانی رهگیری شده توسط آمریکا سرنگون شده‌اند و موثرترین روش نه سامانه های پدافندی بلکه استفاده از جت‌های جنگنده بوده است.

علیرغم وجود هیچ مدرکی برای تایید ادعای آنها، ارتش اسرائیل اما ادعا می کند که جنگنده های آنها اکثر موشک های کروز ایران را ساقط کرده اند، که توسط منابعی که با وبگاه "اینترسپت" مصاحبه کرده اند، این ادعای آنها رد شده است.

اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است.

در سال ۱۹۹۱، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت ۸۹ درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و ۴۴ درصد از کلاهک های هدایت شده به سمت اسرائیلی ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین ۱ تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

به طور مشابه، گفته می شود که سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین دارای نرخ رهگیری ۸۵ درصدی است، حداقل این رقمی است که برای رهگیری راکت های فلسطینی پرتاب شده در طول جنگ ۲۰۱۴ علیه غزه ارائه شده است.

با این حال، طبق مطالعه ای که توسط "تئودور پستول" از دانشگاه MIT انجام شد، گنبد آهنین تنها حدود ۵ درصد از پرتابه های شلیک شده در طول جنگ ۲۰۱۴ را رهگیری کرد.

در واقع، علیرغم تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد.

کد خبر 849338 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • جزئیات دستگیری دو عامل ربایش یسنا کوچولو | دختربچه 4 ساله 5 روز اسیر آدم‌ربایان بود
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)