Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افزایش ارزش برابری ارزهای دیجیتال در برابر دلار، علاقه هکرها به طراحی بدافزارهای خاص به منظور سرقت این نوع پول ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، در میان واحدهای پولی دیجیتال بیت کوین از همه محبوب تر است که به تازگی ارزش هر واحد از آن به ۶۰۰۰ دلار رسیده و رکوردی بی سابقه را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تحول به طراحی بی سابقه برخی بدافزارها انجامیده که به طور خاص برای سرقت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال قابل استفاده هستند.

متداول ترین شیوه این نوع سواستفاده گنجاندن کدهای مخرب به طور مخفی در برخی وب سایت هاست تا کاربران رایانه ها در زمان ورود به این سایت ها و استفاده از پول های دیجیتال هک شوند و بیت کوین ها و ارزهای مشابه آنها به دست هکرها بیفتد. کدهای یادشده معمولا به صورت جاوااسکریپت نوشته می شوند و بدون اطلاع مدیران سایت ها در آنها گنجانده می شوند.

مشکل یادشده بیشتر در مورد سایت هایی رخ می دهد که امنیت پایینی دارند و لذا به راحتی قربانی ضعف ها و آسیب پذیری های خود می شوند.

در ماه اکتبر مشخص شد، صدها وب سایت حاوی کدهای مخربی هستند که به اختصار Coin-Hive لقب گرفته بود و از آنها می توان برای سرقت بیت کوین استفاده کرد. در حالی که مدیران برخی از این سایت ها خود کدهای یادشده را مخفی کرده بودند، در مورد برخی از این سایتها حمله هکری عامل نفوذ کدهای مخرب بوده است.

بررسی های انجام شده در آن زمان نشان داد حدود ۱۵۰ وب سایت به کد Coin-Hive آلوده شده اند. این کد بیشتر در سایت های هرزه نگاری، به اشتراک گذاری فایل و سایت های ویدئویی مخفی شده بود.

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند کدهای سارق بیت کوین و پول های مشابه به تازگی سیستم های محبوب مدیریت محتوا مانند ورد پرس را هم هدف حملات خود قرار داده اند. به عنوان مثال شرکت بلیپینگ کامپیوتر از شناسایی تعدادی از پلاگین های آلوده رایانه ای وردپرس خبر داده که به همین منظور مورد استفاده قرار گرفته اند. تحولاتی از این دست در ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در کشورهایی مانند چین و کره جنوبی تاثیرگذار بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟