Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بیرجند، خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی کشور است که با وجود واقع شدن در منطقه کویری و بیابانی تولیداتی دارد که باور آن مشکل به نظر می‌رسد.

در این استان کم‌آب، کشاورزی جزو مشاغل اصلی است اما خشکسالی‌های متوالی گاهی برخی تولیدات استان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و با وجود همه مشکلات، این استان کویری توانسته است در زمینه تولید عسل کیفیت برتر کشور را داشته باشد و از آن جایی که خراسان جنوبی در زمینه پرورش زرشک، عناب، زعفران و دیگر گیاهان دارویی توانمندی منحصر به فردی دارد و از محیط مناسبی برای پرورش زنبور عسل برخوردار است دارای عسل بسیار مرغوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان جنوبی از توانمندی خوبی در زمینه تولید عسل برخوردار است

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زنبور عسل علاوه بر خاصیت بی‌نظیری که در درمان بیماری‌ها دارد هزینه کمی هم برای نگهداری دارد که این مضوع سبب شده بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند بتوانند با پرورش زنبور عسل و فروش عسل تولیدی خود با کمترین هزینه درآمد خوبی به دست آورند.

هاشم ولی‌پورمطلق افزود: خراسان جنوبی از توانمندی خوبی در زمینه تولید عسل برخوردار است و اقلیم استان با وجود محصولاتی مانند زرشک، عناب، زعفران و گیاهان دارویی برای پرورش زنبور عسل مناسب است.

بازار فروش عسل در استان مطلوب نیست

یکی از تولیدکنندگان عسل در طبس در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد اظهار داشت: پرورش زنبور عسل سختی کار خود را دارد و بعد از تولید عسل هنگامی که می‌خواهیم محصول خود را به فروش برسانیم با مشکلاتی در بازار مواجه می‌شویم.

اصغری افزود: متاسفانه در بازار نظارت دقیقی وجود ندارد و مردم هم گاهی به سراغ عسل ارزان‌تر می‌روند غافل از اینکه آن عسل ارزان عسل تقلبی است.

تولید ۵ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم عسل در طبس 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد اظهار داشت: تعداد کل زنبور عسل شهرستان طبس هزار و ۲۱۵ کلنی و تعداد زنبورداران شهرستان ۶۵ زنبوردار است.

داوود بخشایی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم عسل در طبس تولید شود.

وی با اشاره به مشکلات زنبورداران در طبس اظهار داشت: خشکسالی‌های چند ساله، عدم وجود گل مناسب و افزایش هزینه‌های کوچ برای کلنی‌ها، وجود عسل‌های تقلبی در بازار، عدم توجه به توزیع عسل نامرغوب در کشور و عدم آگاهی و آشنایی مصرف کنندگان با اهمیت مصرف عسل و عدم پرداخت تسهیلات بلندمدت برای خدید کندو و گسترش زنبورستان‌ها از جمله مشکلات زنبورداران است.

اجرای طرح آمارگیری از زنبورستان‌ها در شهرستان طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس عدم وجود داروهای مناسب در داروخانه‌های دامپزشکی را از دیگر مشکلات کندوداران در شهرستان طبس دانست و افزود: طرح آمارگیری از زنبورستان‌های شهرستان طبس از ۲۲ مهرماه امسال به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور آغاز شد و در این طرح که با هدف سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل انجام شد از تمام زنبورستان‌های شهرستان بازدید و آمارگیری شد.

بخشایی گفت: با توجه به اینکه زنبورستان‌های سراسر کشور فاقد کد شناسه مشخص هستند امسال به منظور ایجاد وحدت رویه در زمینه ساماندهی، هویت بخشی و نظارت بر فعالیت زنبورداران شامل کوچ و استقرار، شناسایی کلنی‌ها، نقل و انتقالات، نصب کد شناسه زنبورداران انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این کد ۸ رقمی شامل کد استان، کد شهرستان و چهار رقم آخر کد ملی زنبوردار است که باید توسط زنبورداران بر روی کلنی‌ها نصب شود.

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به وسیله عسل 

پزشک طبی سنتی نیز در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت: بیماری‌های صعب‌العلاج را می‌توان به وسیله عسل درمان کرد  چون مهمترین نقش را در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج دارد همچنین مصرف روزانه عسل در افزایش طول عمر انسان موثر است.

خداشناس افزود: عسل بر خلاف سایر قندها دندان را فساد نمی‌کند و مصرف آن سبب تقویت لثه‌ها می‌شود و به طور کلی عسل ۷۰ خاصیت درمانی دارد که براساس پژوهش‌های  انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که عسل در درمان بیماری‌های قلبی موثر است.

از آن جایی که خراسان جنوبی به دلیل توانمندی در زمینه کیفیت عسل جزو رتبه‌های برتر کشور است و به دلیل خشکی هوا و شرایط اقلیمی استان از غلظت زیادی برخوردار بوده و آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های آن در سطح مطلوبی است جوانان جویای کار با ورود به این صنعت با کمترین هزینه بیشترین سود را کسب می‌کنند و چه خوب است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان عسل در خراسان و به ویژه در طبس اقداماتی از قبیل کنترل بازار در عسل تقلبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

به گزارش «تابناک»، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک ، با مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند. به گزارش تسنیم، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد. مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود. تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.   افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران