Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از اعلام آمادگی ۸۷۳ پایگاه اورژانش شهری و یک هزار و ۳۸۳ پایگاه اورژانس جاده ای کشور در مسیر عبور زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب معصومی ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی آمادگی بیمارستان‌های تحت حوزه استحفاظی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: معرفی نماینده تام‌الاختیار با شماره تلفن پاسخگویی ۲۴ ساعته و اعلام به EOC وزارت بهداشت، پیش‌بینی خون و فرآورده‌های خونی و دپوی دارو و تجهیزات در بیمارستان‌های تابعه برای پشتیبانی از عملیات پاسخ دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوادث پرتلفات برخی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی همدان در این ستاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمادگی پایگاه هوایی همدان و پیش‌بینی تیم‌های اعزام هوایی برای امکان تخلیه مجروحان از مرز مهران در صورت اعلام EOC وزارت بهداشت، تشدید پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در طول جاده‌های استان و مسیر تردد زائران و نیز پیش‌بینی تیم‌های DMAT تخصصی برای پشتیبانی و اعزام به بیمارستان‌های ایلام در صورت لزوم از دیگر وظایف اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

حبیب معصومی به وظایف مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره و عنوان کرد: این دانشگاه‌ها باید نیروهای تخصصی لازم را برای پشتیبانی از عملیات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه به درخواست کمیته بهداشت و درمان تامین کنند.

وی افزود: اعلام آمادگی ۸۷۳ پایگاه اورژانس شهری و ۱۳۸۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای با استعداد ۱۴ هزار نفر نیروی تکنسین در تمامی مراکز درمانی سطح کشور در مسیر تردد زائران به منظور ارائه خدمات مناسب و همچنین آمادگی تمامی بخش‌های بیمارستانی با ظرفیت ۱۰۰ درصدی بر عهده‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان عنوان کرد: جدا از مواد غذایی که در موکب‌ها توزیع می‌شوند، مجتمع‌های خدمات رفاهی که تعداد آن‌ها در همدان به بیش از ۲۰ مجتمع می‌رسد همگی نیاز به نظارت جدی دارند و نظارت بر آن‌ها در این ایام باید تشدید شود.  

وی بر اهمیت بیمه افرادی که عازم کربلا هستند تاکید کرد و ادامه داد: خودروهایی که به مرز می‌روند باید دارای مدارک و بیمه‌نامه‌های فاقد مشکل باشند و علاوه بر این واکسن آنفلوانزا برای تمام زائران ضروری است و افراد باید جیره غذایی داشته باشند و دارای تجهیزات کامل و مناسب باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان از انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اولین ماه از سال جدید، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۴ هزار و ۶۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۸ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۶۳۷۱ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۱۴۷ مورد در مناطق شهری و ۲۲۲۴ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در فروردین ۱۴۰۳، بالگرد امدادی اورژانس چهار بار به مأموریت اعزام شد و هفت بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با اشاره به آمار مأموریت‌های اورژانس موتوری گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۳۳۰ مأموریت اعزام شدند و به مددجویان امدادرسانی کردند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل اورژانس به عنوان افراد زندگی بخش در شرایط سخت بیماران اذعان کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با انجام عملیات احیای قلبی و تنفسی هشت بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی را از مرگ حتمی نجات دادند، همچنین در تولد چهار نوزاد در شرایط زایمان اورژانسی قبل از رسیدن به مرکز درمانی کمک کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۸۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 748782

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس