Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-ایرنا- رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در دهه های اخیر با نام نوسازی شهری به هویت شهری بجنورد بی توجهی شده و با سیاست های غلط شهری، هویت شهر در حال تخریب و خدشه است.

سید محسن موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر صیانت از بناهای باارزش فرهنگی در شهر تاکید کرد و گفت: باید بپذیریم که آثار تاریخی مخل توسعه نیستند، باید این تغییر نگاه در نظام توسعه شهری حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: در نوسازی بافت فرسوده نباید رفتار ها با بنای قدیمی که هویت و فرهنگ شهر محسوب می شود با بنای فرسوده که ارزش حفظ کردن ندارد یکسان باشد.
وی خاطرنشان کرد: حمام سراب و عمارت خسروخان بنای باارزش تاریخی بودند که تخریب شدند اما اکنون ضرورت دارد به بناهایی مثل کاروانسرای سردار در مجاورت خیابان برنجی، سبزه میدان و کاروانسرای سبزه میدان، حمام قدیمی عسکری وحمام کوثر توجه شود.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: با تعریف کاربری مناسب برای گاراژهایی که در محور خیابان شهید بهشتی وجود دارد می توان از جذابیت این بنا برای جذب گردشگر کمک گرفت و با احیای خیابان سنگی و چهارراه پای توپ و بخش سنتی محله ساربان محله و مسجد جامع شهر می توان گذشته و هویت شهر را صیانت کرد.
موسوی اظهار کرد: جای تاسف است که با وجود مراکز آموزشی متعدد معماری و شهرسازی، معماری شهری شاهد آشفتگی در شهر بجنورد هستیم.
وی در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش آسیب های اجتماعی در گلستان شهر بجنورد گفت: این مجموعه مسکونی آبستن بروز بحران آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر، محل سکونت مردمی از اقوام و فرهنگ های مختلف شده است.
وی خواستار ارتقای امنیت اجتماعی در این مجموعه مسکونی شد و افزود: وجود خانه های خالی بستر را برای بروز آسیب ها و ناهنجاری ها فراهم کرده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است