Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: نبودشعبه بانکی وتعرفه بالای گمرکی 2مانع روابط تجاری ایران باقزاقستان است.

به گزارش خبرنگارایرنا ، عبدالله مهاجر عصر روز دوشنبه در نشست تجار و صادرکنندگان مازندران با استاندار قزل اوردا قزاقستان در ساری افزود : این 2 مانع باعث شده تا صادرات محصولات غیر نفتی ایران از جمله مرکبات به این کشور به خوبی صورت نگیرد و مبادلات تجاری بین 2 کشور پائین باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در مازندران گفت : در شرایط فعلی با وجود روابط خوب سیاسی و تمایل دو جانبه به افزایش تجارت همچنان در مبادلات تجاری دو جانبه با مشکل مواجه ایم ، باید با برداشتن موانع فوق نسبت به توسعه مبادلات تجاری اقدام کرد.
طبق آمار وزارت اقتصاد و دارایی ایران میزان مبادلات تجاری 2 کشور ایران و قزاقستان در سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.
مهاجر گفت : در استان مازندران سالانه 2.5 میلیون تن مرکبات تولید می شود که حدود 600 هزار تن آن قابلیت صادرات دارد و با توجه به درخواست قزاقستان این محصولات می تواند به این کشور صادر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران نیز در این نشست گفت که روابط دو جانبه سیاسی بین کشور ایران و قزاقستان در سطح بالایی برقرار است و باید از این فرصت برای مبادلات تجاری دو جانبه نیز سود برد.
علیرضا یونسی افزود : مازندران دارای ظرفیت های زیادی در محصولات کشاورزی و صنعتی است که می تواند بخش زیادی از نیازهای کشور قزاقستان را تامین کند و تحقق این امر نیز برداشتن موانع پیشروی مبادلات تجاری است.
وی اضافه کرد : در استان آمادگی کامل برای برداشتن موانع گسترش مبادلات تجاری وجود دارد و ما آماده انجام سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه گذاران دو کشور نیز هستیم و شرایط لازم را برای این کار فراهم می کنیم.
استاندار قزل اوردا عصر روز گذشته با دعوت استاندار مازندران سفر 2 روزه اش را به این خطه شمال کشور شروع کرد.
دیدار با استاندار مازندران، بازدید از واحدهای بزرگ صنعتی و نشست با تجار مازنی از برنامه های این سفر اعلام شده است.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
6982/1899

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو