Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: متاسفانه در ۶ ماه نخست امسال بیشترین پرونده‌های ارجاع شده از سوی مرجع قضایی به  این پلیس مربوط به هتک حیثیت،سوء استفاده و  انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و شخصی افراد است.

وی افزود: مجرمان و متهمان دستگیر شده در پرونده‌های هتک حیثیت و عاملین انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی خانواده‌ها، در بیشتر موارد همکاران، خویشاوندان و دوستان افراد بزه دیده هستند که با جلب اعتماد شاکیان و به ندرت با اقدامات فنی‌، تصاویر و فیلم‌های شخصی‌ آن‌ها را دریافت کرده‌ و مرتکب عمل مجرمانه خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی، مسئله‌ای است که تمام کاربران این حوزه آن را تأیید می‌کنند، اما بسیاری از موارد سوءاستفاده از افراد  به علت اعتماد نابه‌جا به افرادی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند از طریق آنها دچار چنین مشکلی شوند.

سروان صاحبکاران تصریح کرد: مراجعه‌ خانم‌ها به  مراجع قضایی و انتظامی ‌به علت انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی رو به افزایش است و این مسئله می‌تواند یک هشدار جدی برای خانواده‌ها باشد.

وی به منظور افزایش امنیت در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص پیام رسان‌های  موبایلی دقت کرده و از اشتراک تصاویر و  فیلم‌های خصوصی در این محیط خودداری کنند.

مسئول پلیس فتا استان گلستان از کاربران خواست از  پاسخ به پیام‌های افراد ناشناس در فضای مجازی اجتناب کرده و از برقراری رابطه دوستی با افراد غریبه در این فضا  خودداری کنند.

سروان صاحبکاران از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه مشکلی در حوزه فضای مجازی‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا یعقوبی، بیان اینکه به درخواست پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی پنچ صفحه مجازی صادر و گردانندگان آنها تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند گفت: ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به اینکه رصد و پایش فضای مجازی به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می‌شود افزود: با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی پنج صفحه که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می‌کردند، بلافاصله صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده قضائی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تأمین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضائی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرایم ارتکابی ادامه یابد.

کد خبر 6088351

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور