Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:43:01 GMT

آيا سن من براي بارداري زياد است؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۳۰۹۵

آيا سن من براي بارداري زياد است؟

خبرگزاري آريا - سن مناسب بارداريسن مناسب بارداري ,شايد بزرگ‌ترين مانع براي زنان در 35 سالگي و بالاتر در درجه اول بارداري باشد. نرخ رشد باروري به‌تدريج از سن 30 سالگي به بعد پايين مي‌آيد و در40 سالگي به بالا به پايين‌ترين ميزان مي‌رسد. زنان با سن بالا حتي با درمان‌هايي مانند لقاح آزمايشگاهي نيز به هنگام بارداري دچار مشکلات مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زنان در سنين 45 سال و يا بالاتر حتي با درمان‌هاي باروري نيز به‌ندرت باردار مي‌شوند.
در اين سن متخصصين باروري هميشه اهدا تخمک را توصيه مي‌کنند.
(روش IVF اهداي تخمک توسط يک اهداکننده تخمک جوان.) زيرا بارداري با تخمک‌هاي
خودشان در اين سن به‌ندرت صورت مي‌گيرد.
با بالا رفتن سن بارداري، خطرات سقط‌جنين و حاملگي خارج از رحم افزايش مي‌يابد.
اين در حالي است که بر طبق آمار، زنان بيشتري در ايالات‌متحده در سنين بالا بچه‌دار مي‌شوند.
در سال 1970 ميانگين سن افرادي که اولين بارداري را تجربه مي‌کردند 21 سال بود.
در حالي که در سال 2008 اين رقم به سن 25 سالگي تغيير نمود.
خطرات بارداري در سن 35 به بالادر سال 2008 زماني که تعداد تولد در تمام گروه‌هاي سني ديگر کاهش يافت، ميزان بارداري
براي زنان در 40 سالگي حدود 3 درصد افزايش يافت. (بالاترين نرخ رشد از سال 1967)
و اين افزايش نرخ رشد در خصوص زناني که در سن 45 سال و بالاتر بودند به 4 درصد رسيد.
به زناني که 12 ماه يا بيشتر براي بارداري تلاش کرده‌اند و ناموفق بوده‌اند، فرايند تشخيص و ارزيابي ناباروري توصيه مي‌شود؛ اما اگر شما 35 سال يا بيشتر داريد و دوره‌هاي قاعدگي نامنظم را تجربه مي‌کنيد و يا از قبل در ناحيه شکمي جراحي داشته‌ايد يک سال تمام صبر نکنيد، بعد از شش ماه يا زودتر تشخيص و ارزيابي را شروع کنيد.
با بالا رفتن سن، زماني که باردار هستيد و خطر سقط‌جنين در سه‌ماهه اول را پشت سر گذاشته‌ايد، با خطر بالاتري که اختلالات کروموزومي هست روبه‌رو مي‌شويد. اين خطر با بالا رفتن سن هرسال بيشتر مي‌شود. براي مثال با توجه به آمار مؤسسات ملي بهداشت اگر شما در 25 سالگي باردار شويد خطر مبتلا شدن فرزندتان به سندروم داون 1 در 1250 هست. اين در حالي است که اين عدد در 40 سالگي به 1 در 100 مي‌رسد.
اگر شما در سن 35 سالگي يا بالاتر به سر مي‌بريد بهتر است از مشاوره ژنتيکي استفاده کنيد.
اين کار معمولاً توسط متخصص زنان و زايمان پس از مشاهده علائم بارداري انجام مي‌شود.
سن مناسب بارداري و خطرات زايمان در سنين بالا
يک مشاور ژنتيک مي‌تواند به شما در درک خطرات احتمالي کمک کند و با راهنمايي مشاور،
شما تصميم مي‌گيرد که با آزمايش ژنتيکي شرايط تشخيص مشکلات احتمالي کروموزومي يا ساير ريسک‌هاي مربوط به زايمان را فراهم نماييد.
در ضمن در نظر داشته باشيد که هر زني در دوران بارداري بدون در نظر گرفتن
سن امکان دارد با مشکلاتي روبه‌رو شود.
هر چه در سن بالاتر اقدام به بارداري نماييد، احتمال مبتلا شدن به بيماري‌هايي مانند فشارخون بالا و ديابت براي شما بالاتر مي‌رود؛ که ممکن است تشخيص داده نشود و بارداري شمارا تحت تأثير قرار دهد.
شما همچنين در دوران بارداري در معرض خطر ابتلا به عوارض خاص ديگري مانند ديابت بارداري،
پره اکلامپسي، انقباض جفتي و جفت قبلي (که در آن جفت پايين در رحم، به‌طور کامل
پوشش دهانه رحم را پايين مي‌آورد) قرار داريد.
تحقيقات همچنين نشان مي‌دهد که شما با خطر تولد نوزاد با وزن کم روبه‌رو هستيد (معمولاً کمتر از 2.5 کيلوگرم) و همچنين با بالا رفتن سن خطر زايمان زودهنگام نيز افزايش مي‌يابد.
بعضي از مطالعات نشان مي‌دهد که زنان مسن بيشتر در معرض نياز به پيتوسين هستند و بيشتر مطالعات نيز خبر از اين مي‌دهند که ميزان سزارين به ميزان قابل‌توجهي در سنين بالا افزايش مي‌يابد.
خطرات بارداري در 35 سالگي
همه اين يافته‌ها ترسناک به نظر مي‌رسند، اما با توجه به خطرات گفته‌شده مطالعات جمعيتي همچنان مطمئن نيستند که مادران در اين دوره از خود مراقبت‌هاي لازم را به عمل مي‌آورند و يا مراقبت‌هاي پيش از زايمان مناسب دريافت مي‌کنند. اطمينان حاصل کنيد که هردوي آن‌ها را انجام مي‌دهيد تا شانس داشتن يک کودک سالم برايتان مانند شرايط زنان جوان شود.
زناني كه در سن 35 سالگي به بالا زايمان مي‌کنند خطر مرگ‌ومير نوزاد و همچنين مرگ مادر را افزايش مي‌دهند. (اگرچه ميانگين تعداد مرگ‌ومير نوزادان و مادران همه‌ساله به‌طور چشمگيري رو به کاهش است.) اين افزايش خطر به‌طور عمده به دليل مشکلات اساسي پزشکي، در زنان مسن بيشتر است. تشخيص و درمان مناسب باعث کاهش خطرات احتمالي براي شما و نوزادتان خواهد شد.
گر قصد باردارشدن داريد از ماما يا پزشکتان بخواهيد که کليه آزمايش‌ها و معاينات لازم را به انجام برساند. اين آزمايش‌ها مي‌تواند شامل بررسي کامل و دقيق جزئيات پزشکي و سوابق خانوادگي باشد که براي شناسايي شرايطي که ممکن است بر حاملگي يا شانس بارداري شما تأثير بگذارد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شما مي‌توانيد بسياري از خطرات بارداري در سن 35 به بالا را با تحت کنترل بودن توسط ماما يا پزشکتان مديريت کنيد.سن مناسب بارداري
ني ني سايت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 15 افسانه پاکرو هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر تولد ۴۱ سالگی خود را جشن گرفت. او در فیلم های سینمایی دلتا ایکس، دو عروس، شبکه، شیر و عسل، زندگی شیرین، رؤیای خیس، محکومین بهشت، بیخوابی اسب‌ها و محاکمه نقش آفرینی داشته است. تصاویر این جشن را به همراه سکانس‌هایی از فیلم رویای خیس که او را مشهور کرد، می‌بینید.

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران