Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:۶۰ آیین نامه برای ایمنی و بهداشت محیط کار توسط شورای عالی ایمنی کار تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی مظفری، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز (1 آبان) در همایش مسئولان ایمنی کارگاه های ساختمانی که به میزبانی گلستان برگزار شد، گفت: ایمنی برای اجرای پروژه ها در تمامی کارگاه ها جزو اولویت های اصلی است که سلامت کار را تضمین می کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همه پروژه ها در زمان اجرا باید دارای پیوست ایمنی باشد که این اصل نیاز به فرهنگ سازی دارد.

 

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگاه های ساختمانی جزو کارگاه های پرخطر و پرحادثه هستند، ادامه داد: رعایت ایمنی در این بخش برای کم کردن حوادث ناشی از کار ضروری است.

 

وی تأکید کرد: 60 آیین نامه برای ایمنی و بهداشت محیط کار توسط شورای عالی ایمنی کار تدوین شده است و از سویی دیگر همه نقشه های ساخت و تأسیسات موجود در یک کارگاره نیز باید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موردتأیید قرار بگیرد.

 

مظفری با تأکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در محیط های کار خاطرنشان کرد: 96 درصد حوادثی که منجر به فوت می شود در محیط های کاری، قابل پیشگیری است.

 

به گفته وی، سالانه 340 میلیون حادثه ناشی از کار در دنیا رخ می دهد که منجر به مرگ 340 هزار نفر می شود. از این تعداد مرگ حدود دو میلیون نفر نیز به دلیل بیماری های ناشی از کار است.

 

وی سهم انگاری را مهم ترین عامل بروز حوادث ناشی از کار برشمرد و گفت: بیش از 85 درصد عوامل ایجاد و بروز حوادث در محیط های کاری مربوط به سهل انگاری افراد است. در این شرایط باید تلاش کنیم تا عامل انسانی، آخرین علل این حوادث باشد. به همین منظور مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در زمینه آموزش و خدمات مشاوره ای فعالیت می کند.

 

مظفری بیان کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد، این در حالی است که بیش از 350 هزار مهندس ساختمان در کشور وجود دارد. این مسئله نشان دهنده خلع آموزش های آکادمیک را نشان می دهد.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی