Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای ایجاد استغال در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی با جدیت ادامه داد و به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، 116 واحد صنعتی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها برای 2 هزار و 860 نفر اشتغال ایجاد می شود.

جعفر صادق اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون در این واحدها حدود هفت هزار و 279 میلیارد ریال سرمایه گزاری شده است، ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از این طرح های صنعتی با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به اینکه 153 طرح صنعتی نیز با 60 تا 80 درصد پیشرفت فیزیک در سطح این استان در حال اجراست، اظهار کرد: برای این واحدها نیز 9 هزار و 309 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با تکمیل آنها برای سه هزار و 434 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این واحدها، 136 طرح صنعتی بین 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 925 واحد از صفر تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی در این استان در حال اجراست که با افتتاح آنها نیز در مجموع برای هفت هزار و 18 نفر اشتغال ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در زمان حاضر 69 درصد واحدهای تولیدی این استان شامل یکهزار و 550 واحد صنعتی در این استان فعال است و 41 هزار و 859 نفر
در این واحدها مشغول به کار هستند.
وی تعداد واحدهای تولیدی راکد قابل راه اندازی در استان را 476 مورد اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی مجدد آنها که 21 درصد واحدهای تولیدی استان را شامل می شود، برای 11 هزار و 151 نفر اشتغال ایجاد شود.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تعداد 234 واحد تولیدی این استان نیز غیرقابل راه اندازی هستند که 10 درصد واحدهای تولیدی را شامل می شود.
اسکندری افزود: در نیمه نخست امسال تعداد 193 مجوز صنعتی با بیش از سه هزار و 521 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 2 هزار و 784 نفر در سطح این استان صادر شده است.
وی ادامه داد: در این مدت، 95 پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه با حدود 2 هزار میلیارد ریال صادر شده و برای یکهزار و 9 نفر اشتغال ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا در سال 1395 نیز 429 جواز تاسیس با اشتغالزایی برای 6 هزار و 608 نفر و 172 پروانه بهره برداری صنعتی با ایجاد اشتغال برای یکهزار و 290 نفر صادر شده بود.
6009/3072
** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد