Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:01:34 GMT

سهم 4 درصدی بافت های فرسوده از شهر ارومیه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۱۸۱۱۷

سهم 4 درصدی بافت های فرسوده از شهر ارومیه

ارومیه- ایرنا- ارومیه با وجود توسعه های عمرانی صورت گرفته، هنوز از بافت فرسوده بسیار زیاد رنج می برد به طوری که شهردار این شهر معتقد است که بافت های فرسوده چهار درصد از مساحت 11 هزار هکتاری این شهر را اشغال کرده اند و تاکید دارد که بهبود وضعیت این بافت ها به همکاری شهروندان منوط است.

محمد حضرت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 418 هکتار از مساحت 11 هزار هکتاری ارومیه را بافت فرسوده تشکیل می دهد که شرایط و توان لازم برای نوسازی این بافت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تسهیلات اعطایی از سوی مدیریت شهری برای بهسازی این بافت ها اضافه کرد: شهروندان ارومیه ای می توانند برای نوسازی بافت، پروانه ساخت رایگان دریافت کنند که این امر، در حوزه مدیریت شهری بی نظیر است.
وی تاکید کرد: بهبود این وضعیت و نوسازی بافت های فرسوده به همکاری شهروندان منوط است و بدون این مشارکت نمی توان آینده روشنی را در راستای نوسازی این بافت ها متصور بود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری گام نخست را برای نوسازی شهری برداشته است، اظهار کرد: شهرداری ارومیه طرح نوسازی نماهای بیرونی ساختمان ها و پیاده راه های بافت فرسوده را در دست اجرا دارد و در این راستا خیابان خان بابا خان به صورت ویژه پیاده رو سازی و نورپردازی شد و همچنین کوچه های منتهی به خیابان های امام (ره)، شهید مطهری، آیت الله طالقانی فضاسازی ویژه می شود.
حضرت پور افزود: بهبود کیفیت آسفالت معابر، زیباسازی منظر شهری، کیفی سازی فضای سبز و تمرکز بر مقوله آبیاری قطره ای، توجه به نوسازی بافت فرسوده به ویژه نماسازی بناها و فضاهای آن در رسیدن به مفهوم ارتقای زندگی شهروندی در دوره جدید محقق می شود.
به گزارش ایرنا، ارومیه 11 هزار هکتاری در برخی از مناطق به ویژه مناطق مرکزی شهر، بافت فرسوده زیادی را در خود جای داده به طوری که برخی از آنها، موجب نامناسب جلوه دادن خیابان اصلی شهر (خیابان امام (ره)) و خیابان های منتهی به آن می شوند.
ارثیه بودن برخی منازل قدیمی و حضور صاحبان آنها در خارج از کشور، بی توجهی ملاکان بافت فرسوده به بهسازی این اماکن و رها کردن آنها و در برخی موارد نداشتن تمکن مالی برای تبدیل به احسن کردن منازل فرسوده از جمله مواردی است که موجب تداوم این وضعیت در شهر ارومیه شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده