Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاوند - کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۲۴۵ هیئت مذهبی نهاوند آماده برگزاری مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریم بحیرایی صبح سه شنبه در جمع اعضای هیئت های مذهبی از فعالیت بیش از ۲۰۰ تشکل فرهنگی در برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرستان نهاوند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این فعالیت ها که توسط هیئات مذهبی، کانونهای فرهنگی و تبلیغی و موسسات قرآنی انجام می‌شود شامل برپایی مراسم عزاداری و سوگواری، گفتمانهای دینی،   برگزاری جلسات انس با قرآن، نمایشگاههای فرهنگی و مذهبی، نشست های پرسش و پاسخ وتوزیع بروشورهایی با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد: ۶۰ نفر از روحانیون اعزامی و ۲۰ نفر از مبلغات حوزوی در ایام اربعین حسینی با اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی همکاری دارند.

وی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، عبور دستجات سینه زنی در سطح شهر، تجمع هیئات مذهبی و پذیرایی با صرف ناهار از هیئات مذهبی از برنامه های اربعین حسینی خواهد بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند نیز از اعزام ۴۰ نفر از مبلغات حوزوی در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف نهاوند خبرداد و گفت: در دهه اول ماه محرم مبلغات اعزامی همکاری بسیار خوبی با اداره تبلیغات اسلامی داشته اند و به مدت ۱۳روز در مناطق مختلف شهری و روستائی مشغول به انجام فعالیت تبلیغی بوده اند.

حجت‌الاسلام موسی محبی با اشاره به اینکه نشر معارف اسلامی و دینی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ اهل بیت و قیام امام حسین(ع) از اهداف اعزام مبلغین در دهه اول ماه محرم گزارش شده است، گفت: در حال حاضر ۲۳۰ مسجد و ۲۴۵ هیئت مذهبی در نهاوند به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۵ هیئت ویژه خواهران است و مبلغات تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی در این هیئات حسینی تا پایان ماه صفر مشغول به انجام فعالیت تبلیغی هستند.

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: مبلغین و مداحان باید از قیام امام حسین(ع) برای استحکام و تثبیت نظام استفاده کنند و جامعه امروز را با عاشورای امام حسین(ع) تطبیق دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست