Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ابراهیم آشتیانی دوران پر فروغی را در فوتبال ایران پست سر گذاشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، ابراهیم آشتیانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس امروز (2 آبان) دار فانی را وداع گفت.

در گزارش زیر گزیده‌ای از زندگی‌نامه و دوران فوتبالی او جمع کرده‌ایم که می‌خوانید:

*آشتیانی دوران جوانی خود را در تیم‌های فوتبال بوستان و پولاد (تیم زیر شاخه شاهین) گذراند و از سال ۱۳۴۳ توسط عباس اکرامی به تیم بزرگسالان شاهین راه یافت و توانست خیلی زود در ترکیب اصلی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*آشتیانی در سال ۱۳۴۷ رسماَ به پرسپولیس پیوست و با این تیم در جام باشگاهای آسیا شرکت کرد. این اولین حضور یک تیم ایرانی در این مسابقات بود که آشتیانی هم در آن حضور داشت.

*وی در سال ۱۳۴۸ همراه با اکثر بازیکنان پرسپولیس بر اساس قراردادی که مابین عبده (مالک باشگاه پرسپولیس) و خیامی (مالک باشگاه پیکان) منعقد شد به مدت یک سال به باشگاه پیکان نقل مکان کرد. در همان سال توسط رایکوف به تیم ملی راه یافت.

*آشتیانی در سال ۱۳۵۱ همراه با پرسپولیس قهرمان مسابقات منطقه‌ای ایران شد و در سال ۱۳۵۲ به مقام قهرمانی جام تخت جمشید دست یافت در همین سال بود که پرسپولیس برد تاریخی ۶ بر صفر مقابل استقلال را کسب کرد که گل اول این دیدار با حرکت از جناح راست و پاس دیدنی آشتیانی و ضربه حسین کلانی به ثمر رسید.

*در سال ۱۳۵۳ آشتیانی با خداحافظی بازیکنان قدیمی باشگاه در حالی که ۲۸ سال سن داشت به عنوان کاپیتان پرسپولیس انتخاب شد و در همان سال جام سوم تخت جمشید را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد. آشتیانی در سال ۱۳۵۵ با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ تخت جمشید از عرصه بازیگری خداحافظی کرد.

*آشتیانی در سال ۱۳۵۴ در حالی که بازوبند کاپیتانی را بر دست داشت برای اولین بار مربیگری را هم تجربه کرد و به عنوان دستیار کنار بیوک وطن‌خواه توانست پرسپولیس را به مقام قهرمانی لیگ برساند.

*آشتیانی در زمان مدیریت اکبر غمحوار و پس از کناره‌گیری محمد خوردبین از سوی مدیریت باشگاه به سمت سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس منصوب شد.

* گفتنی است آشتیانی در کنار علی پروین و علی جباری، یکی از بازیکنانی است که در فوتبال ایران جایزه مرد سال و لقب سلطان را دریافت کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته اتفاقی عجیب در حاشیه تمرین پرسپولیس رخ داد و پنالتی‌زدن حسن عبدالکریم برای یکی از دروازه‌بانان این تیم دردسرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که در بخش پایانی تمرین و موقع پنالتی‌ زدن حسن عبدالکریم با گلرهای جوان این تیم وارد کل کل می‌شود. او خطاب به یکی از گلرهای جوان پرسپولیس جهت پنالتی‌اش را اعلام می‌کند و مدعی می‌شود حتی در این صورت هم او قادر به مهار ضربه‌اش نخواهد بود. اما شدت ضربه و نوع توپ گیری گلر جوان پرسپولیس باعث می‌شود تا چهار انگشت وی بشکند و او اکنون مجبور به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت شود.

حسن عبدالکریم که شوت‌های سهمگین او در لیگ امسال و از زمان پیوستن به پرسپولیس نیز کاملا موردتوجه قرار گرفته، البته بعد از این ماجرا کاملا نگران شده و در چند مرحله نیز طی روزهای اخیر پیگیر اوضاع این گلر جوان شده است.

محمد گندمی گلر 19 ساله پرسپولیس که از رده پایه‌ها در تمرینات تیم بزرگسالان حضور یافته بود، درباره این موضوع اینطور به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: چیز خاصی نیست. اصلا نمی‌دانم چطور شد که خبرش به بیرون آمد و دوست هم ندارم درباره‌اش حرف بزنم. شاید یک اتفاق فوتبالی بود. بهتر است درباره‌اش حرف نزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت ضربه به شکلی بوده که باعث این اتفاق شده گفت: بله، ضربه که خیلی محکم بود اما شاید جاگیری و اقدام من برای توپ گیری در آن صحنه نیز بی تاثیر نبوده باشد. هر چه بوده تمام شده.

گندمی درباره روند درمانی‌اش نیز گفت: فعلا که گچ گرفته‌ام و منتظرم تا دوران نقاهت تمام شود. فکر کنم حداقل 12 هفته طول بکشد تا بعد از آن گچ را باز کنم. انشاالله مشکلی نیست.

گلر جوان پرسپولیس با اشاره به اینکه عبدالکریم قصدی در این مورد نداشته از پیگیری‌های این مدافع قطری در چند مرحله برای بررسی شرایط نیز صحبت کرد: او واقعا نگران بود. چند مرحله پیگیر حالم شده و مشکلی نیست و بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برمی‌گردم.

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»