Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل در راستای حذف قاچاق از بازار تلفن همراه و ساماندهی به این بازار که بیش از ۹۰ درصد آن در اختیار قاچاقچیان است، از روز جمعه ۲۸ مهرماه وارد فاز اجرایی شد.

در مرحله نخست اجرای این طرح، پایش و مانیتورینگ وضعیت شبکه اپراتورهای موبایل با هدف ثبت و شناسایی آخرین شناسه های ترکیبی گوشی و سیم کارت که در شبکه مخابراتی کشور وارد شده است، در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با اعلام وزیر ارتباطات ارزش بازار گوشی موبایل ایران، بالغ بر ۶ میلیارد دلار برآورد می شود که به دلیل عدم نظارت بر این بازار، در خوشبینانه ترین حالت ممکن بین ۵ تا ۲۰ درصد این بازار از مبادی رسمی تامین شده و مابقی آن قاچاق است.

براین اساس برای رعایت الزامات قانونی در ساماندهی بازار موبایل و نیز احقاق حق مشترکان تلفن همراه، طرح رجیستری پس از ماهها بررسی، به نتیجه عملیاتی رسید تا گوشی هایی که از این پس وارد کشور می شوند، به صورت قانونی در شبکه گمرکی ثبت شده و پس از آن بتوانند در شبکه مخابراتی کشور، فعال شوند.

در این زمینه کمیته هماهنگی با حضور وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک تشکیل شد که طبق تصمیم این کمیته، مقرر شد که روز دوم آبان ماه و پس از گذشت ۴ روز از پایش اولیه شبکه، دو برند گوشی موبایل که بدون نمایندگی و خدمات پس از فروش در بازار حضور دارند و خدماتی به خریداران ارائه نمی دهند برای شروع، مشمول طرح رجیستری قرار گیرند.

حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی طرح رجیستری موبایل در گفتگو با امتداد نیوز، با بیان اینکه اولین برندهای مشمول رجیستری موبایل در کمیته راهبری تعیین تکلیف شدند، اظهار داشت: مطابق با هماهنگی انجام شده، احتمالا امروز این مدلها اعلام عمومی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمیته راهبری پس از تصویب این مدل، از طریق وزیر ارتباطات و یا سایر مسئولان کمیته، نام این گوشی ها را اعلام عمومی کرده و نحوه اجرای این طرح روی این گوشی ها را برای مردم تشریح خواهد کرد.

پیش از این گفته شده بود که پس از این مرحله و با اعلام مدلهای نخست مشمول طرح رجیستری، خریداران این گوشی ها باید از صحت اصالت گوشی مطمئن شوند؛ چرا که در غیراینصورت گوشی خریداری شده در شبکه اپراتوری کشور فعال نخواهد شد.

به این معنی که واردکنندگان مدلهای اعلام شده موظف به واردکردن شناسه گوشی (IMEI) و ثبت آن در سامانه گمرک خواهند بود و کاربران نیز نسبت به سنجش اصالت گوشی و احراز قاچاقی نبودن آن اقدام کنند.

خریداران این گوشی ها باید برای دریافت شناسه IMEI از طریق وارد کردن کد دستوری *#۰۶# اقدام کنند. پس از دریافت IMEI ، آن را با برچسب روی جعبه گوشی و کد باتری مطابقت دهند و در صورتی که این ٣ کد، یکسان بود، آن را از شبکه اپراتورها استعلام کرده و صلاحیت آن را از این جهت که گوشی قاچاق است و یا خیر، از طریق سیم کارت دریافت می کنند.

قرار است پس از اعلام این دو برند گوشی و دریافت واکنشهای بازار در رابطه با موفقیت این طرح، به تدریج سایر برندها و مدلهای گوشی نیز به این طرح افزوده شده و در نهایت ظرف ۴ ماه آینده، رجیستری گوشی موبایل در کشور تکمیل شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی

شهاب زاهدی شروع فوق العاده درخشانی در تیم آویسپا فوکوئوکا داشته است. این بازیکن طی هفت مسابقه‌ای که به میدان رفته، ۶ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز داده است. او روز گذشته و در جدال برابر گامبا اوزاکا موفق شد از زمین خودی گلزنی کند.

شهاب زاهدی که یکی از بهترین گل‌های این فصل را به ثمر رساند و عامل پیروزی مهم تیمش بود، گفتگویی با شبکه KBC ژاپن داشته و به صحبت درخصوص مسائل مختلف پرداخته است.

مهاجم ایرانی آویسپا فوکوئوکا در ابتدا و درخصوص حسش از حضور در این تیم گفته است: واقعا احساس خوبی دارم. فضا در باشگاه فوکوئوکا بسیار جالب است. زمانی که به باشگاه پیوستم، روابط اعضای تیم با من خوب بود و واقعاً احساس خوبی از حضور در اینجا دارم.
او درخصوص غذا‌های ژاپنی نیز گفت: در رابطه با غذا‌ها باید بگویم که ژاپن در این زمینه کشور بسیار شناخته شده‌ای است. من غذای سوشی را امتحان کرده‌ام و یاکینیکو نیز از غذا‌های مورد علاقه من است و فکر کنم غذای خوشمزه‌ای است.


زاهدی درباره اینکه کدام یک از گل هایش را بیشتر از همه دوست دارد، پاسخ داد: تمام گل‌هایم را دوست دارم ولی آن گل‌هایی که توانستیم بازی را ببریم بیشتر از همه دوست دارم.

مهاجم ایرانی فوکوئوکا گفت: برای من کار تیمی و کسب پیروزی مهمترین چیز است. اگر من گلزنی کنم و تیم نیز بازی را ببرد، برایم خیلی جذاب‌تر است.

او در پاسخ به برخورد مردم ژاپن با خودش نیز گفت: آنها برخورد خوبی با من داشتند و این نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها چقدر مردم خوب و دوست داشتنی هستند. مردم ژاپن و طرفداران فوکوئوکا خوب و مهربان هستند.

وی ادامه داد: البته من زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم. واقعاً از دیدن پرچم ایران میان تماشاگران احساس خوبی پیدا می‌کنم. من تلاش می‌کنم تا بهترین خودم را ارائه کنم تا هواداران را خوشحال کنم.
زاهدی درباره اینکه هواداران معتقدند او بهترین بازیکن تیم است، پاسخ داد: آنها باید بازی تیم را ببینند، چون که من بخشی از تیم هستم. در هر بازی، هدف ما کسب پیروزی است و مشخصا هدف من نیز به عنوان یک مهاجم، گلزنی است.

او در پایان گفت: برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی در تیم گلزنی کند. زمانی که بازی به پایان می‌رسد، کسب سه امتیاز برای من از هر چیزی مهمتر است.

منبع: ورزش سه

tags # شهاب زاهدی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود