Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش گفت: با توجه به اضافه شدن 3 ساعت به پایه یازدهم و دوازدهم با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجهیم که ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ نفر کمبود داریم و برای رفع آن با معاونت نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی کرده‌ایم تا سهمیه بهتری اختصاص پیدا کند.

ایران آنلاین / مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم المپیاد درون مدرسه‌ای عنوان کرد: با افزایش کمبود حرکتی کودکان امروزی که پدیده هزاره سوم محسوب می‌شود باید مقابله کرد چرا که پیش از این فعالیت کودکان بیشتر بود اما امروزه فعالیت حرکتی محدود به حیاط مدرسه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به سلامت نسل‌ها، ارتقای سواد حرکتی و ایجاد فرصت بیشتر برای فعالیت های ورزشی و حرکتی نسل نوجوان از مهم ترین اهداف ما است همچنین باید کار تیمی را بر اثر اینگونه فعالیت‌ها به دانش آموزان بیاموزیم.

تخصیص بودجه 12 میلیاردی به تجهیز مدارس

حمیدی به مسئله بودجه تجهیزات اشاره داشته و تصریح کرد: 51 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز مدارس اختصاص یافته که 12 میلیارد آن تخصیص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش در مورد نیروی انسانی گفت: با توجه به اضافه شدن 3 ساعت به پایه یازدهم و دوازدهم با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجهیم که ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ نفر کمبود داریم و برای رفع آن با معاونت نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی کرده‌ایم تا سهمیه بهتری اختصاص پیدا کند.

حمیدی اظهار کرد: نرخ نفوذ المپیاد درون مدرسه ای تا مدارس عشایری راه یافته و 6 دانش آموز عشایری رکورد روپایی و یک دختر هولاهوپ را زدند.

وی یادآور شد: نسخه ستادی ملی برای تمام مدارس در نظر گرفته شده است، اما الزامی برای نوع ورزش در المپیاد وجود ندارد و مدارس در انتخاب ورزش آزادند هدف تنها ایجاد و افزایش تحرک بین دانش آموزان است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال