Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش قابل توجهی از مسایل و مشکلات آموزش و پرورش با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری و واگذاری بخشی از مسئولیت ها به شورا و شهرداری، حل می شود.

به گزارش خبرنگارایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد افزود: در حقیقت با اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری، مدیریت شهری می تواند مجری سیاست های کلان و تعیین کننده وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی این حوزه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این بدان معناست که بخشی از وظایف و ماموریت های آموزش و پرورش با منابع مالی مربوطه به مجموعه مدیریت شهری تهران(شورا و شهرداری) واگذار شود.
«احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورا 18 مصوبه در حوزه آموزش و پرورش دارد، گفت: ایمن سازی مدارس، چگونگی ارائه تسهیلات از جانب شهرداری به مدارس و الزام شهرداری برای اجرای طرح استقبال از مهر از جمله این مصوبات است که باید اجرای آنها به صورت جدی پیگیری شود.
وی افزود: شهرداری تهران برای اجرای سند حمایت از توسعه مدارس طی سال های 93 تا 96 بیش از 313 میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه امروز شورا گفت که شهر تهران به لحاظ وسعت فضاهای آموزشی در ریف 5 شهر فقیر کشور قرار دارد.
به گفته باقری، برای تامین فضاهای آموزشی موردنیاز، احداث 600 باب مدرسه جدید در پایتخت ضروری است.
وی اظهار کرد: همچنین از مجموع حدود 4 هزار مدرسه پایتخت، یک هزار و 700 مدرسه آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.
وی افزود: با درنظر گرفتن طرح تفضیلی، بسیاری از مدارس شهر تهران در حاشیه معابر پرخطر(بزرگراهها) و غیراستاندارد احداث شده اند.
شهر تهران با بیش از 4 هزار مدرسه در مجموع بیش از یک میلون و 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقاامینی - انتشار: محسن فتاحی
تهران/7244/9343**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس