Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:38:26 GMT

هزار مدرسه تهران نیازمند مقاوم‌سازی است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۱۶۷۹

هزار مدرسه تهران نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از امور اجرایی و مشکلات آموزش و پرورش در شهر تهران گفت: هزار مدرسه از ۴ هزار مدرسه تهران نیازمند مقاوم‌سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به دعوت اعضای شورای شهر تهران گزارشی در خصوص روند فعالیت‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گزارش با تاکید بر اینکه هیچ وظیفه‌ای سخت‌تر از فرزند‌پروری وجود ندارد، گفت: متاسفانه با این وجود هیچ کس حتی یک ساعت هم به تربیت فرزندان نمی‌پردازد و هیچ نهادی در کشور متقبل امور خانواده و مشکلات آن نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خانواده، آموزش و پرورش، نهادهای مرتبط و رسانه‌ها در خصوص تربیت فرزندان هماهنگی‌های لازم را ندارند گفت: در این خصوص هرکس به صورت جزیره‌ای کاری انجام می‌دهد و در نتیجه این اقدامات تنها با معلول‌ها برخورد می‌کنیم و به علت‌ها پرداخته نمی‌شود. این در حالی است که اگر مدرسه می‌خواهد مشکلاتش حل شود باید در کنار مدیریت شهری قرار گیرد.

باقری در ادامه بر این نکته تاکید کرد که اگر مدیریت شهری تهران آمادگی داشته باشد ما اعلام می‌کنیم که در این خصوص جهت دستیابی به نتایج مناسب از آمادگی برای همکاری مناسب برخوردار هستیم.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به برخی آمار موجود در خصوص وضعیت آموزشی و سرانه‌های آموزشی شهر تهران گفت: در حال حاضر بیشتر متولدان دهه 60 و 70 فرزندانشان به سن مدرسه رسیده‌اند که موجب رشد جمعیتی دانش‌آموزان در شهر تهران شده است. در حال حاضر 4 هزار و 89 مدرسه در سطح شهر تهران داریم که به غیردولتی و دولتی تبدیل شده‌اند و از این میان 13 درصد از مدارس غیردولتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین در خصوص تعداد دانش‌آموزان تهرانی گفت: در حال حاضر بدون احتساب دانش‌آموزان شهرری یک میلیون و 82 هزار دانش‌آموز تهرانی داریم. همچنین در سطح شهر تهران قریب به 60 هزار کارکن در آموزش و پرورش داریم که از این میان حدود 43 هزار نفر همکار خانم می‌باشند.

باقری با تاکید بر اینکه در شرایط حاضر نیازمند کادرآموزشی مجرب می‌باشیم، افزود: با مشکلات موجود مجبور شده‌ایم برخی از نیروهای کم‌کیفیت را هم برای تدریس به کلاس‌ها بفرستیم.

وی در خصوص پیش‌بینی نیازهای موجود آموزش و پرورش در شهر تهران گفت: در سال 1400 تنها در مقطع ابتدایی حدود 260 مدرسه جدید نیازمند خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تقسیم دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی نیز گفت، 55 درصد دانش‌آموزان شهر تهران در حال حاضر در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بوده، همچنین 25 درصد در مقطع متوسطه اول و 16 درصد در مقطع متوسطه دوم و حدود 5 درصد هم در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل می‌باشند.

باقری بر این نکته تاکید کرد که جزء 5 استان و شهر فقیر از لحاظ فضای آموزشی هستیم.

وی در خصوص برخی مشکلات رفتاری دانش‌آموزان شهر تهران نیز گفت: حدود 19.7 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه با جنسیت پسر رفتار پرخطر دارند، همچنین 19.6 درصد از دختران در مقطع متوسطه خشم بالا دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص مشکلات ساختمانی مدارس شهر تهران نیز گفت: از جمله مشکلات ساختمانی موجود عدم استاندارد مدارس از لحاظ وضعیت مساحتی و همچنین وجود مدارس در معابر خارج از استاندارد از جمله مشکلات موجود مدارس شهر تهران می‌باشد.

به گفته باقری حدود 700 مدرسه شهر تهران در بافت فرسوده قرار دارند که با کمترین حادثه فرو می‌ریزد.

وی در همین خصوص اشاره کرد که در توفان سال 1394 تهران دیوار و شیروانی برخی از مدارس تهران خراب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین بر این نکته تاکید کرد که از 4 هزار مدرسه موجود در شهر تهران حدود هزار مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی می‌باشد و حدود هزار مدرسه از مدارس شهر تهران اوقافی بوده و یا به افراد غیر تعلق دارد که همین موضوع مشکلاتی را برای مدارس شهر تهران ایجاد می‌کند.

باقری در ادامه در قالب چند خواهش از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانونی در آموزش و پرورش داریم که در دوره آقای دکتر نجفی در سال 78 به تصویب رسیده که مبتنی بر آن 5 درصد عوارض شهرداری باید به آموزش و پرورش پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این عوارض در حاضر در حال پرداخت می‌باشد، تذکر داد که اما 8 مورد از عوارض مطرح شده شامل این 5 درصد می‌باشد که فقط به 2 مورد از این عوارض سهم آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین با اشاره به ماده دیگری از این قانون بر این نکته تاکید کرد که برخی از مدارس در مناطقی قرار دارند که به حضورشان در آن مناطق چندان نیازی نیست و لذا تبدیل به احسن اینگونه مدارس موضوعی است که شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری می‌تواند در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کند.

باقری در پایان صحبت‌های خود بر این نکته تاکید کرد که باید با یکدیگر به صورت هماهنگ همکاری کنیم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

R1415/P1014142/S2,25/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران

سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: «پلیس مطالبه‌گر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهاد‌های مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت خودرو‌ها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های پلیس راهور، ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می‌توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم‌هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران