Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@06:43:14 GMT

در سال گذشته چند نفر طلاق گرفتند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۳۱۷۴

بیشترین طلاق‌های به ثبت رسیده در سال 1395، با 24 درصد مربوط به گروه سنی 34-30 سال است. گروه سنی بعدی را مردان 29-25 ساله تشکیل می‌دهند که سهم این گروه از طلاق‌های به ثبت رسیده در کشور، 23 درصد است و میانگین اختلاف سن زوجین مطلقه نیز 5.8 سال است. آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در سال گذشته 166هزار و 321 نفر طلاق گرفتند و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق نیز 8،7 سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا، سیف الله ابوترابی  افزود: همچنین درسال گذشته 67 مورد ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی نیز ثبت شده است.

وی گفت : در سال گذشته در طلاق های بار اول 79 درصد را مردان و 79 درصد را هم زنان تشکیل دادند و در طلاق های بار دوم نیز6 درصد مردان و 6درصد هم زنان بودند .

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:در طلاق های ثبت شده در سال گذشته 6درصد زوجین دارای سن همسان و 35 درصد نیز دارای تحصیلات همسان بودند .

ابو ترابی خاطر نشان کرد: 51درصد جامعه ایران را مردان تشکیل می‌دهند که نیمی از آنان در سنین کمتر از 30 سال قرار دارند و 63 درصد آنان دارای همسر و پدران بالقوه یا بالفعل هستند و بطور میانگین مردان ایرانی در کمتر از 30 سال، ازدواج می کنند.

وی در مورد فاصله سنی بین زوجین نیز گفت : یکی از نکات جالب توجه، فاصله سنی بین زوجین در ازدواج های به ثبت رسیده در کشور است ،در سال 1395، به طور میانگین مردان 5.3 سال از همسران خود بزرگتر بودند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ازدواج مردان و زنان هم سن در سال‌های اخیر رو به افزایش است ،تصریح کرد : در سال 1395، 12 درصد زوجین که اقدام به ثبت ازدواج کرده اند ،هم سن بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین طلاق‌های به ثبت رسیده در سال 1395، با 24 درصد مربوط به گروه سنی 34-30 سال است.

ابو ترابی اضافه کرد: گروه سنی بعدی را مردان 29-25 ساله تشکیل می‌دهند که سهم این گروه از طلاق‌های به ثبت رسیده در کشور، 23 درصد است و میانگین اختلاف سن زوجین مطلقه نیز 5.8 سال است.

وی در مورد اینکه مردان مطلقه چه مدت با همسران خود زندگی کرده‌اند؟ نیز گفت : میانگین مدت ازدواج تا طلاق در طلاق‌های به ثبت رسیده، حدود 9 سال است و 45 درصد طلاق‌ها، 5 سال پس از ازدواج به ثبت رسیده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر