Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای توسعه و رشد محصولات دانش‌بنیان به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران به منظور به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری در راه‌‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، همکاری در جهت راه‌اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، همکاری در تاسیس و توسعه فعالیت صندوق‏‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همکاری در جذب سرمایه برای معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از جمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه معاونت علمی متعهد شد تا نسبت به حمایت معنوی و فنی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه و نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب فعالان حوزه دانش‌بنیان جهت ورود به موضوعات این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده اقدام کند.

معاونت علمی همچنین باید نسبت به معرفی استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط با کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان هستند، به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام کند.

تسهیل در امر اخذ مجوز دانش‌بنیان توسط شرکت‌های مرکز شتابدهی و نوآوری و به‌روز رسانی جهت استفاده سرمایه‌گذاران به‌خصوص صندوق‌‏های سرمایه‌گذاری جسورانه، طرح‌‏ها و ایده‌‏هایی که دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند از طریق سامانه www.vc.isti.ir از دیگر وظایف تعریف شده در این تفاهم‌نامه برای معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری است.

مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی نیز باید نسبت به راه‌‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران» موضوع این تفاهم‌نامه و تاسیس صندوق‌‏های سرمایه‌گذاری جسورانه با موضوع‌های مرتبط با حوزه فعالیت مجمع اقدام کند.

در این راستا مجمع متعهد شد تا برای راه‌اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صدور کارت بازرگانی و عضویت اتاق بازرگانی برای شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی کند.

معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در هیات‌ها و مجامع بین‌المللی موضوع این تفاهم‌نامه و معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درسامانه www.vc.isti.ir  جهت جذب سرمایه از دیگر وظایف تعریف شده برای مجمع در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

 رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان تفاهم نامه مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شد.

 زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش‌های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

رئیس دانشگاه مراغه گفت: ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری