Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،میثم برازنده مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه  اظهار داشت: این افراد با دریافت معرفی نامه از اداره کل اتباع خارجی سیستان و بلوچستان و ارائه به آموزش و پرورش استان اجازه تحصیل پیدا کردند.

وی افزود: هزار و ۸۴۷ نفر از این واجب التعلیمان در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برازنده  تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم تحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره‌های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.

برازنده اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی‌های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین ۶ تا ۱۸ سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نبود جمع بندی کامل از تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب تعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون حدود هشت هزار و ۳۰۵ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای بیش از ۲۵ هزار نفر شناسنامه صادر شده است.

بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه در این استان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان