Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی را شایع ترین علت بروز مسمومیت دارویی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مجید حنیفه گفت: همه ساله به علت مراجعه زیاد بیماران به مراکز درمانی ناشی از مسمومیت دارویی ۱ تا ۷ آبان را به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت دارویی نام گذاری کرده اند تا در این هفته بتوان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آمار این مسومیت ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصرف بیش از مقدار درمانی دارو به عنوان شایع‌ترین علت بروز مسمومیت دارویی در جهان افزود: کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند.

حنیفه مصرف خود سرانه داروها بدون تجویز پزشک را از دیگر عوامل بروز مسمومیت عنوان کرد و گفت: بعضی داروهای گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نابجا می توانند مسمومیت های منجر به مرگ ایجاد کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و گسترش استفاده ازسیتم‌های گرمایشی گفت: با رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز از مسمومیت با گاز منوکسید کربن پیشگیری کنید.

وی افزود: خرید و فروش سم حشره کش فسفید آلومینیوم «قرص برنج» به علت سمیت بالا برای انسان ممنوع است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه