Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار اولویت بندی مسائل و آسیب ‌ها در حوزه فرهنگ و اجتماع شد و گفت: موازی کاری به فعالیت های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد لطمه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 2 آبان ) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، گفت: این شورا باید در وهله نخست، مسائل و آسیب ‌های مبتلابه در حوزه فرهنگ و اجتماع را احصا و اولویت بندی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احمدی اظهار داشت: آسیب ‌ها و چالش ‌های موجود اجتماعی و فرهنگی در زمینه فضای مجازی از جمله ضرورت‌ های لازم برای تمرکز بیشتر توسط متولیان امر است.

 

وی یادآور شد: پس از اولویت بندی برنامه‌ ها باید رابطه سیستمی و مدیریتی این شورا با دستگاه‌ های اجرایی و متولی در حوزه فرهنگ نیز مشخص شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خروجی این شورا باید همواره برای مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و صاحب نظران ملموس و مشهود باشد، گفت: به نظر می‌ رسد هنوز کارآمدی و اثربخشی لازم در این زمینه به وجود نیامده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد ارزش‌ های اخلاقی، دینی و اسلامی باید خروجی تمامی تصمیم سازی ها و فعالیت حوزه ‌های فرهنگی در جامعه باشد، گفت: چنانچه این شاخص محقق شد، آن گاه مسئولان و متولیان امور فرهنگی باید ادعا کنند که در حوزه کاری و فعالیت خود موفق عمل کرده ‌اند.

 

احمدی ایجاد تناسب و تعادل در امور فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید از برخی روش ‌ها و کارهای سلبی و تحمیلی در حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویت که سبب دفع مخاطب و فاصله گرفتن جوانان می ‌شود، اجتناب کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به نظر می‌ رسد حوزه فرهنگ در این استان دارای چالش‌ های فراوانی است که هم پوشانی ‌ها و موازی کاری ‌ها یکی از موانع جدی در مسیر تأثیرگذاری این حوزه شده است.

 

احمدی تصریح کرد: همین موازی کاری ‌ها با ساختارهای متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه‌ها در حوزه فرهنگ شده است.

 

وی ابراز داشت: جزیره ‌ای عمل کردن، بخشی نگری و چندگانگی در تصمیم سازی ‌ها با روح برنامه ریزی، مدیریت هوشمند وحدت و فرماندهی که جهت گیری اساسی آنها در حوزه فرهنگ باید نمایان باشد، در تضاد و ناسازگار است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: چالش‌ های فراروی مدیران و مسئولان اجرایی برای توزیع اعتبارات و منابع در حوزه فرهنگ را یادآور شد و گفت: سایر حوزه ‌ها و بخش‌ های اجرایی با چنین مشکلی مواجه نیستند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید