Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما طرح هایی را برای جلوگیری از ورود خودروهای انتحاری به مجلس تهیه کردیم و تاکید داشتیم در این طرح‌ها ملاحظات معماری و شهرسازی و میراث فرهنگی رعایت شود، اما بعد از آن حادثه تروریستی گویا دوستان هول شدند و به سرعت اطراف مجلس را دیوارکشی کردند، اما ما از جزئیات آن اطلاع نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل با علمای معزز قم دیدار خواهیم داشت و به مسئله سلامت و حلیت محصولات تراریخته اشاره خواهیم داشت.

سردار جلالی با بیان اینکه همایش پدافند غیرعامل با محوریت زن و خانواده و تبیین نقش زن در فضای سایبری را برای اولین بار خواهیم داشت، افزود: رزمایشی در ۷۰۰ مدرسه کشور و یکی از مدارس تهران برای تمرین مواجهه با شرایط اضطراری پیش بینی کردیم و همچنین قرار است همایش پدافند کالبدی و مهندسی در دانشگاه شریف برگزار نماییم. همایش میان سازمان پدافند غیرعامل با بسیج و دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی وزارت نفت یکی دیگر از برنامه‌های مورد نظر هفته پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: جشنواره فنی مهندسی سلمان فارسی با هدف ارزیابی تولیدات علمی در حوزه پدافند غیرعامل نیز در این هفته برگزار خواهد شد همچنین قرار است رزمایشی در صدا و سیما با فرض قطع شدن سیگنال‌های ماهواره‌ای برگزار کنیم همان طور که مستحضر هستید در سال ۸۸ در اثر حمله سایبری حدود دو روز سیگنال‌های ارسالی صدا و سیما از طریق ماهواره قطع شد و به دنبال آن ما طرحی را برای جایگزینی ارسال سیگنال از طریق فیبر نوری ارائه کردیم و پیش بینی کرده ایم تا مسابقات ورزشی خارجی از طریق فیبر نوری پخش شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است برای اولین بار همایش پدافند غیر عامل در حوزه شهری را برگزار کنیم این همایش با همکاری وزارت نیرو و همه دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور تجهیز زیرساخت‌های شهری با ژنراتور برقی صورت می‌گیرد در واقع در تلاش هستیم تا اتفاقی که سال گذشته در استان خوزستان به دلیل قطعی برق و به دنبال آن قطعی آب در این استان انجام شد مجددا تکرار نشود و از آن جلوگیری کنیم.

سردار جلالی با بیان اینکه در حوزه شیمیایی رزمایش‌هایی در کارخانجات شهید میثمی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: قرار است یک رزمایش در مترو مصلی با فرض تهدید تروریستی شیمیایی برگزار شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصلی‌ترین حوزه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند می‌توانند در این حوزه ما را تحت الشعاع قرار دهند از این رو ما نیازمند یک طرح دفاعی اقتصادی که بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیرد، هستیم. بدیهی است آن چیزی که می‌تواند در چنین شرایطی به ما کمک کند راهبرد اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات ملی است.

وی یادآور شد: از جمله تهدیدات آمریکایی‌ها موضوعات سایبری است که باید در حوزه تهدیدات سایبری هر گونه احتمال مورد هجوم قرار گرفتن دشمن را در نظر بگیریم و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

سردار جلالی با بیان اینکه اقدامات مصونیت ساز درحوزه سایبری در اولویت ما قرار دارد، تاکید کرد: همچنین علائم برابر به دستگاه‌های اطلاعاتی و سازمان پدافند غیرعامل حاکی از تهدید جدی در حوزه سایبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیرامون شبکه‌های اجتماعی و تهدیدات پیش رو در این حوزه یادآور شد: اگر در این شبکه‌ها حاکمیت جمهوری اسلامی اعمال نشود و نتوانیم بر آن‌ها کنترلی داشته باشیم این موضوع موجب خواهد شد تا کنترل فرهنگی جامعه در اختیار این شبکه‌ها قرار بگیرد در حال حاضر در بخش پدافند زیستی نیز دچار یک سردرگمی علمی هستیم و جامعه نخبه ما باید یک نقشه جامع پدافندی زیستی تبیین کند که حداقل این جامعه نخبه آن را مورد تایید قرار دهد.

وی با اشاره به تهدیدات سایبری و تهدیدات علیه زیرساخت‌های شهری تصریح کرد: هوشمندسازی شهر‌ها در حال پیگیری است که البته باید این موضوع به صورت ضابطه‌مند دنبال شود و در غیر این صورت در خارج از کشور این سیستم کنترل و تبدیل به یک تهدید می‌شود البته سازمان پدافند در این زمینه مطالعات علمی انجام داده و آئین نامه هایی را تنظیم کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ترامپ ایجاد دو قطبی امنیت و اقتصاد در جامعه ایران از طریق حمله به سپاه به عنوان نهاد امنیتی ملی کشور بود که البته سه میلیون کاربر فضای مجازی به شکل دیپلماسی عمومی به آن واکنش نشان دادند هر چند نطق ترامپ نشان از ناشی گری تنظیم این راهبرد داشت.

وی همچنین درباره تشکیل انجمن علمی در سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: این انجمن علمی در سال ۸۸ تشکیل شد و طی سه سال متوالی توانستیم رتبه A. در رشد علمی را کسب کنیم این انجمن ۱۴ شعبه در استان‌های مختلف داشته و تاکنون به ۷۰۰۰ نفر آموزش داده و توانسته ۱۵ جلد کتاب را به چاپ برساند.

سردار جلالی در پاسخ به سوالی پیرامون دیوارکشی‌های اطراف مجلس که گفته می‌شد این موضوع با اطلاع سازمان پدافند غیرعامل صورت گرفته است، گفت: ما حدود سه سال قبل گزارش هایی داشتیم مبنی بر اینکه نشان از حمله احتمالی داعش به مجلس داشت بر همین اساس طرح هایی را برای جلوگیری از ورود خودروهای انتحاری به مجلس تهیه کردیم و تاکید داشتیم در این طرح‌ها ملاحظات معماری و شهرسازی و میراث فرهنگی رعایت شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در مرحله اول مجلس با همکاری لازم این اقدام را انجام داد، اما پس از حادثه تروریستی گویا دوستان هول شدند و به سرعت به دیوارکشی اطراف مجلس اقدام کردند که ما در جریان جزئیات این دیوارکشی قرار نگرفتیم.

وی با بیان اینکه در بحث مجلس گزارشات ساختارهای اطلاعاتی کشور را در زمینه طراحی حمله به بهارستان را داشتیم.

سردار جلالی یادآور شد: این موضوع را در جلسه با رئیس مجلس تایید کردیم و راه حل هایی برای مقابله با آن تهیه شد در مرحله اول این راه حل‌ها به خوبی اجرایی شد، اما در بخش‌های دیگر از آنجایی که نمایندگان به خوبی توجیه نبودند این طرح با کندی پیش رفت پس از حادثه تروریستی طی گردش کاری از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با تایید فرمانده معظم کل قوا موضوع تهدیدات تروریستی نیز جزو وظایف سازمان پدافند غیرعامل قرار گرفت.

سردار جلالی تاکید کرد: پس از حادثه مجلس دستگاه‌ها را به لحاظ تهدیدات ترویستی شناسایی و طرح هایی را برای آن‌ها پیش بینی کردیم و در مرحله دوم طرح‌های مصون سازی را ارائه خواهیم کرد.

وی همچنین پیرامون همکاری سازمان پدافند غیرعامل با دیگر کشورهای منطقه یادآور شد: ما تعاملاتی با کشورهای مختلف داشتیم و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دادیم به طور مثال با کشورهایی نظیر سوریه، عراق و حتی حزب الله در حوزه پدافند غیرعامل کمک‌های آموزشی انجام شده است و آن‌ها کمک‌های بیشتری درخواست نکردند که اگر این درخواست انجام شود حاضر هستیم کمک‌های بیشتری به آن‌ها ارائه دهیم.

سردار جلالی با بیان اینکه پدافند زیستی دارای سه لایه است، افزود: در لایه اول مسئولیت برعهده وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی است همچنین وزارت اطلاعات مسئولیت مقابله با تجهیزات تروریستی و لایه امنیتی و مراقبتی را برعهده دارد و سازمان پدافند غیرعامل در لایه سوم مبنی بر جنگ زیستی موظف است که هم افزایی این سه لایه را انجام دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل پیرامون تهدیدات در حوزه گوشی‌های هوشمند تاکید کرد: سرور منطقه‌ای هیچ کدام از این گوشی‌ها در داخل ایران نیست به طور مثال شبکه تلگرام از طریق اطلاعات به دست آمده از تلفن‌های همراه می‌تواند رفتارهای یک جامعه را کنترل و تجزیه و تحلیل کند و در موضوعی مانند انتخابات بالغ بیش از ۹۷ درصد رفتار یک جامعه را تشخیص دهد. اطلاعاتی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار دارند می‌تواند در اختیار شبکه‌های اجتماعی جاسوسی قرار گرفته و آن‌ها این اطلاعات را خریداری می‌کنند به همین دلیل این ابزار نباید در اختیار کسانی در خارج از کشور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین هیچ شبکه اجتماعی حق ندارد بیش از ۳۰ میلیون عضو ایرانی داشته باشد آن هم شبکه‌ای که دیتا سنتر آن در خارج از کشور است این یک تاکید برای امنیت ملی به دور از هر گونه جهت گیری سیاسی است که اگر به صورت کلان با آن مواجه نشویم ابزار سیاست گذاری در این حوزه را از دست خواهیم داد این در حالی است که ما برنامه‌ها و دستورالعمل هایی را در این حوزه ارائه کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، ۲۵۰ واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به ۱۲ واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.   الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است