Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس گفت: با توجه به اینکه شهرستان سرخس با کمبود پزشک عمومی مواجه شده بود، این مشکل در چند روز آینده برطرف خواهد شد.

علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سرخس، اظهارکرد: در شهرستان سرخس کمبودهایی در حوزه پزشک عمومی وجود داشت و ما تعداد نیروهای خود را به دلیل قبول شدن در تخصص از دست دادیم و چند نفر از سیستم منفک و به دنبال تخصص خود رفتند، بیمارستان باید با حضور حداقل 6 تا 7 پزشک عمومی مدیریت شود که متاسفانه به علت کمبود نیرو در این زمینه مشکلاتی به وجود آمد و با کمک گرفتن از پزشکان سطح بهداشت و شهر توانستیم تا اندازه‌ای این مشکل را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از سمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمک‌های خوبی به ما شد و دو پزشک عمومی از اتباع خارجی جذب کردیم که اقدامات لازم انجام شده و موضوع پزشک عمومی که یک بحران بود را برطرف کردیم، در حال حاضر بیمارستان مشکل خاصی ندارد و تا زمانی که نیروهای اصلی حضور پیدا ‌کنند این دو پزشک اتباع خارجی جذب سیستم بهداشت شده و احتمالا تا هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد.

بیگی اضافه کرد: بهداشت و درمان در زمینه طرح تحول، تغییرات بسیار خوبی از جمله جذب نیرو داشته، به این معنی که بیمارستان لقمان حکیم 64 تخت‌خوابی است و در گذشته 15 متخصص داشته و اکنون چهار متخصص به این مجموعه اضافه شده و رشته‌هایی مانند قلب، زنان، داخلی، رادیولوژی، جراحی عمومی، ارتوپد، گوش، حلق و بین، روان‌پزشکی، پاتولوژی، بیهوشی و اطفال وجود دارد.

وی افزود: بنده در یکی دو روز گذشته مجوز یک متخصص پوست را برای شهرستان دریافت کردم و در سال جاری با صحبت‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد، دو متخصص زنان و یک رادیولوژیست با فعالیت‌های شبانه‌روزی به مجموعه ما اضافه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس تصریح کرد: سه اتاق عمل فعال در بیمارستان وجود دارد که در آن عمل‌های مختلفی انجام می‌شود، از جمله اقداماتی که در جهت ارتقای بیمارستان انجام شد، تکمیل مراحل حقوقی بهبود فضای سبز بیمارستان است که این مراحل انجام و در مرحله مناقصه است.

وی اضافه کرد: در طی چند هفته آینده، بخش دیالیز بیمارستان لقمان حکیم به بهره‌برداری می‌رسد، تکمیل و توسعه زایشگاه که اقدامات اولیه آن انجام شده و احتمالا در یکی دو روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و زایشگاه به محل جدید منتقل می‌شود و به تازگی اتاق عمل سوم هم راه‌اندازی شد و تخصیص بودجه کلینیک ویژه بیمارستان کاملا تکمیل شده اما هنوز از طرف بیمارستان تشریح نشده و تنها بنای این کلینیک ساخته و تکمیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: قسمتی از بیمارستان نیمه ساخته است و ما با کمبود فضای فیزیکی جهت بایگانی انبار و دارویی بخش‌های «سی سی یو» و  «آی سی یو» مواجه هستیم و نیاز به اعتبار خاص داریم چراکه اگر از طریق جناب شیران خراسانی نماینده محترم مشهد بتوانیم اعتباراتی خارج از اعتبارات شبکه جذب کنیم قطعا اقدامات خوبی در این دو بخش صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه بیمارستان لقمان حکیم نسبت به سال گذشته درجه یک است و امیدوارم موضوع پزشک عمومی هم برطرف شود، اضافه کرد: بنده تقاضاهایی داشتم که به صورت مکتوب به نماینده محترم جناب شیران خراسانی ارسال کردم تا در جهت جذب نیروی انسانی از وزارت‌خانه مجوز دریافت کنیم و حداقل کمبود نیروهای انسانی کاهش یابد.

بیگی اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن منطقه اگر جناب شیران خراسانی برای ارتقای وضعیت اورژانس چند پزشک متخصص مانند اورژانس برای شهرستان جذب کنند خدمات‌رسانی بهتری صورت می‌گیرد و لازم است چند پزشک متخصص اورژانس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان سرخس بسیار زیاد است، گفت: بیمارستان به ازای هر 1000 نفر باید دو تخت داشته باشد اما قانونا باید 200 تخت داشته باشیم و جناب قاضی‌زاده هاشمی قول ارتقای بیمارستان از 64 به 96 تخت‌خوابی را دادند که بزودی با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد این اقدام محقق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس در خصوص دادن مجوز به دانشکده پرستاری شهرستان سرخس، عنوان کرد: برای داشتن یک دانشکده پرستاری بهتر است که در اولین قدم برنامه‌ای برای داشتن کارگاه آموزشی داشته باشیم که این دانشگاه باید در کجا و در چه بخش‌هایی آموزش داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای انجام این اقدام باید در ابتدا بیمارستان به 96 تخت‌خواب ارتقا پیدا کند و بعد راهکارهای دانشکده و آموزشگاه بهداشت که جزو اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان است محقق شود و در برنامه‌ای که دانشگاه مد نظر دارد و بنده اعلام کردم زمانی که بیمارستان ارتقا و جذب نیروی آن تثبیت شد در اولویت بعدی ساخت آموزشگاه بهداشت را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید به ویژه دکتر قاضی‌زاده هاشمی این است که در حوزه بهداشت بتوانیم ارائه خدمات بهداشتی از صفر تا صد داشته باشیم و طوری خدمات سلامت شهر و روستا را فعال کنیم که افراد کمتر برای درمان خود به مراکز پزشکی مراجعه کنند و با برنامه‌هایی که در طرح تحول سلامت و با مراقبت‌های فعالی که وجود دارد بتوانیم در حوزه بهداشت حرف اول را داشته و در حوزه درمان به فکر توسعه نباشیم بلکه به فکر پیشگیری باشیم.

بیگی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در شهرستان سرخس انجام شده پرونده الکترونیک سامانه سینا است که در تمام واحدهای ما در خانه بهداشت، مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی و نیز ستاد مرکز بهداشت تقریبا با هزینه زیادی نزدیک به 800 الی 900 میلیون تومان راه‌اندازی شد و این پرونده الکترونیک سلامت به ارتقای سطح بهداشت کمک می‌کند و این طرح در چند سال اخیر اتفاق افتاده و کاملا فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک