Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: 300 هزار نفر در این استان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و به صورت رایگان دفترچه بیمه دریافت کردند.

به گزارش ایرنا محمد صفدری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت برای تمام افراد با هویت ایرانی (شناسنامه و شماره ملی) که به هر دلیلی بیمه نبودند، دفترچه بیمه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اینک 2 میلیون و 300 هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که یک میلیون و 600 هزار نفر آنان روستایی و عشایر هستند که دولت به صورت رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر روستاییان و عشایر برای 300 هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانایی مالی ساکن در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است تا مانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی بهره گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تیم سلامت برای جامعه روستاییان خدمات پایه را ارائه می دهند و اگر نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی داشته باشند از طریق سامانه ارجاع به شهرها مراجعه می کنند.
صفدری افزود: برای بقیه اقشار سیستان و بلوچستان شامل کارمندان دولت، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان بهزیستی، طلاب علوم دینی، دانشجویان و بیماران خاص نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
وی گفت: در حالت عادی هر فرد در حوزه شهری به منظور دریافت دفترچه بیمه سلامت باید برای هر یک از اعضای خانواده اش سالانه یک میلیون ریال پرداخت کند.
وی افزود: با توجه به نداشتن توان مالی افراد دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی در سیستان و بلوچستان برای مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی، از اول آبان امسال دارندگان این بیمه با هدف کاهش هزینه های درمان فقط می توانند به مراکز دولتی دانشگاهی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: تمام اساتید متخصص و فوق تخصص، پزشکان رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، ام ار آی و سی تی اسکن و غیره در مراکز درمانی دولتی دانشگاهی سیستان و بلوچستان آماده خدمت رسانی به دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت، روز معلم و شوراها، آغاز روز ایمنی و حمل و نقل، در جاده سلامت به مقصد بوستان بش قارداش برگزار شد. 

این همایش فرهنگی و ورزشی که با استقبال خوب مردم هم همراه بود، یک حاشیه هم داشت که باعث گلایه های بسیاری از شرکت کنندگان شد و آن هم، گل و لای و چسبناک شدن مسیر به سبب بارش های رگباری و غیرمنتظره شب گذشته بود. 

هرچند مطابق پیش بینی های هواشناسی، بارش ها ملاحظه شده بود و به گفته شهرداری، مسیر هم تیغ زده و سه چهار نوبت هم روز قبل بازدید شده بود، این شرایط، دلخواه شهروندان نبود.

عده ای از نوجوانان هم که با دوچرخه آمده بودند، در ادامه دادن مسیر دچار مشکل شدند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه