Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شورای شهر - همشهری آنلاین:
رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش، راهکارهای افزایش نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و بررسی تخلفات مدیران گذشته شهرداری را در قالب ۴ راهکار ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی‌ رفسنجانی سه‌شنبه 2 آبان در ابتدای جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: لازم بود درباره نظارت شورا بر عملکرد دوره‌های گذشته شهرداری تهران نکاتی را یادآور شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران که در بیستمین سال آغاز به کار خود قرار دارد، نهادی است که وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت و فعالیت مدیریت شهری را برعهده دارد، گفت: تا پیش از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، نهاد مدیریت شهری منتصب به وزارت کشور بود و مانند سایر دستگاه‌های منتصب به دولت تحت نظارت مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: مجلس جهت نظارت بر عملکرد دستگاه‌های تحت نظارت خود علاوه بر ابزارهای سوال و استیضاح، عملکرد مالی دستگاه‌های تحت بودجه عمومی کشور را نیز از طریق دیوان محاسبات بررسی می‌کنند که این دیوان در گذشته با تأخیری چند ساله عملکرد دستگاه‌ها را در راستای بودجه مصوب بررسی می‌کرد.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: اکنون به صورت روزآمد، دیوان محاسبات عملکردها را بررسی و در صورت انحراف در تخصیص و استفاده از بودجه به آنها تذکر می‌دهد و پس از پایان سال نیز گزارش تفریغ بودجه و حسابرسی دستگاه‌های دولتی را ارائه کرده و تخلفات و انحرافات را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اما نهاد شورای شهر که در مقایسه با مجلس، نهال نو رسی محسوب می‌شود، افزود: تاکنون فاقد این ابزار نظارتی بوده و در سال‌های اخیر که حسابرسی عملکرد شهرداری تهران،سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن صورت می‌گرفته است، و رویه‌ای برای پیگیری تخلفات و اعلام به مجمع عمومی آن دستگاه وجود نداشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون شورای پنجم باید با انجام بررسی و کارشناسی دقیق مشخص کند که آیا موافق ادامه روند گذشته در موضوع نظارت است یا خیر؟ گفت: شورا باید مشخص کند آیا می‌خواهد ابزار نظارتی نظیر دیوان محاسبات را جهت نظارت بر عملکرد مدیریت شهری ایجاد کند؟ آیا می‌خواهد که بررسی عملکرد مدیریت شهری را نیز به دیوان محاسبات مجلس واگذار کند و یا آنکه معاونت برنامه‌ریزی و پایش شورا را در جهت انجام این وظیفه فعال کند؟

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه طبیعی است که یکی از 4 راهکار فوق یا روش‌های دیگر بدون انجام مطالعات جامع امکان‌پذیر نیست، گفت: پس از این تصمیم راهبردی، می‌توان در مورد بررسی تخلفات احتمالی دوره‌های قبلی مسئولیت شورا (یعنی شهرداران 20 سال گذشته) تصمیم‌گیری کرد.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: انتظار داریم که اعضای شورای شهر تهران، مردم و رسانه‌ها در انتخاب مسیری با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی شورا را کمک کنند و طبیعی است که این تصمیم با خبرسازی و ایجاد هیجانات کاذب یا شخصی‌سازی موضوعات به نتیجه نمی‌رسد.

در همین زمینه: وجود ۴۰۰۰ حقوق‌بگیر بیکار در مترو | شهرداری سه برابر نیازش کارمند دارد سردار جلالی: دیوار کشیدن جزو طرح‌های بالا بردن امنیت مجلس نبود عدم پاسخگویی شهرداری سابق درباره ساخت پردیس در میدان "مشق" توانایی کسب درآمد ۲۴ میلیاردی از پارک‌های حاشیه تهران الزامی برای برگزاری هشت جلسه شورای شهر در ماه نیست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد