Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در رشت با تشریح حواشی درگذشت نوزادی دختر در بیمارستان الزهرا (س) رشت اظهار داشت: چند روز گذشته مادری 26 ساله برای زایمان به بیمارستان الزهرا (س) رشت مراجعه می‌کند و که برای وی تشخیص عمل سزارین داده می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه در هنگام عمل سزارین پای نوزاد توسط وسایل جراحی دچار آسیب شده است، عنوان داشت: این زخم به‌وسیله دکتر فوق تخصص جراحی اطفال که در اتاق عمل حاضر بود بخیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد‌ ادعای مادر این نوزاد مبنی بر اینکه پای کودک به‌خوبی بخیه نشده است خاطرنشان کرد: متخصص جراحی اطفال شخصاً پای کودک را بخیه کرده و ما اطمینان داریم وی کار خود را به‌خوبی انجام داده است.

آشوبی با بیان اینکه این کودک ۷ ماهه بوده و زودتر از زمان مقرر زایمان به‌دنیا آمده است عنوان داشت: علت مرگ این نوزاد بریدگی پای او نبوده بلکه کودک به‌دلیل مشکل تنفسی از دنیا رفته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به خبرنگار امتداد پیرامون نظر مادر نوزاد مبنی بر عادی بودن شرایط نوزاد در هنگام تولد گفت: خانواده نوزاد می‌بایست به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراجعه کنند تا شکایات آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به نظر مادر نوزاد مبنی بر اینکه متخصص حاضر در اتاق عمل هیچ اقدامی انجام نداده است خاطرنشان کرد: تمام اقدامات لازم برای مادر و نوزاد انجام شده است و حضور دستیاران در اتاق عمل امری طبیعی و آموزشی است‌.

آشوبی با بیان اینکه چندین کمیته تخصصی تا کنون برای بررسی این پرونده تشکیل شده است اظهار داشت: تمام زوایای این پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود افراد خاطی با آنان برخورد می‌شود و ذره‌ای در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در پاسخ به اظهارات دیگر خانواده نوزاد مبنی بر عدم مسئولیت پذیری مسئولان بیمارستان الزهرا (س) درباره بریدگی پای کودک اعلام کرد: تمام این موارد باید بررسی و اثبات شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود

به گزارش قدس خراسان، «من ساکن بولوار توس هستم و برای فرزند شیرخوارم از بهداشت همین جا شیرخشک یارانه‌ای دریافت می‌کنم اما الان یک ماه است خبری از شیر خشک نیست و بهداشت هم می‌گوید نداریم. من دارم با بدبختی می‌گردم که هر جا شیر خشک قیمتش ارزون است بخرم. سه‌شنبه هم دوباره رفتم بهداشت می‌گویند خبری نیست، معلوم نیست کی بیاورند. تو را به خدا مسئولان کاری بکنند، بچه‌ام شیر ندارد. تا کی منتظر باشم؟» این نوشته، یک نمونه از پیام‌های مردمی درخصوص کمبود شیرخشک یارانه‌ای است که به تحریریه روزنامه قدس رسید و ما برای پیگیری پاسخش به سراغ دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم.

 مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار قدس خراسان گفت: بحث شیرخشک‌های یارانه‌ای تابع قانون تغذیه با شیر مادر است، یعنی شیرخوارانی که در مراجعه به خانه‌های بهداشت مشخص شود شیر مادر برایشان کافی نیست برایشان کوپن شیرخشک یارانه‌ای صادر می‌شود.

محمد احمدیان ادامه داد: در یک مقطع زمانی، در سطح کشور ورودی شیرخشک‌های یارانه‌ای به استان‌ها نصف میزان نیاز بود، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و مشکل تولید در کارخانه‌ها هم حل شد، سهمیه را افزایش دادند و تا زمانی که سهمیه جدید به دست ما برسد، یک ماه زمان می‌برد.

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد